Agustin Barrios Magnore(1885-1944) Γράφει η Νατασα Παπαστάθη καθηγήτρια μουσικής.

Agustin Barrios Magnore(1885-1944)

«Ως κιθαρίστας και συνθέτης ο Barrios είναι ο καλύτερος της παρτίδας του, ανεξάρτητα από την εποχή. Η μουσική του είναι η καλύτερα διαμορφωμένη, είναι πιο ποιητική, είναι πιο πολύ απ’ όλα! Και είναι περισσότερο από όλα αυτά τα πράγματα

σε μια διαχρονική ισχύ»

John Williams

Κιθαρίστας

Παραγουανός συνθέτης και κλασικός κιθαρίστας.

O Αγκουστίν Μπάριος γεννιέται στο Σαν Χουάν Μπαουτίστα της Παραγουάης το 1885. Από μικρός δείχνει την αγάπη του για τη μουσική και τη λογοτεχνία και πριν την εφηβεία στρέφεται προς την κιθάρα. Στα δεκαπέντε του χρόνια εισάγεται για σπουδές στο Universal Nacional deAsuncion με υποτροφία και γίνεται ένας από τους νεώτερους φοιτητές στην ιστορία της Παραγουάης. Ταυτόχρονα είναι και ικανότατος γραφίστας. Μετά την αποφοίτησή του αφιερώνει τη ζωή του στη μουσική, τη συγγραφή ποιημάτων και τα ταξίδια. Κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του γνωρίζει αρκετό κόσμο και κάνει πολλούς φίλους στους οποίους δίνει ποιήματά του με το αυτόγραφό του. Αρχίζει να γίνεται γωστός μουσικά από τις ζωντανές ερμηνείες του, αλλά και από τις ηχογραφήσεις σε γραμμόφωνο. Όταν κάνει εμφανίσεις με παραδοσιακή Παραγουανή ενδυμασία, χρησιμοποεί το ψευδώνυμο Nitsuga Mangore.

  Εργάζεται ως καθηγητής στο Ωδείο του Σαν Σαλβαδόρ. Κάνει έναν γάμο και αποκτά δύο παιδιά. Πραγματοποιεί περιοδεία στην Ευρώπη και στη συνέχεια επισκέπτεται τη Βενεζουέλα, την Αϊτή, την Κούβα, την Κώστα Ρίκα, τη Νικαράγουα και τη Γουατεμάλα.  Σύμφωνα με πληροφορίες, υπέστη  έμφραγμα μπροστά από την Πρεσβεία των ΗΠΑ στην Πόλη της Γουατεμάλας τον Οκτώβριο του 1939, μόλιςανακαλύφθηκε ότι ταξίδεψε με ψεύτικα διπλωματικά έγγραφα. Πεθαίνει το 1944 στο Ελ Σαλβαδόρ επίσης από έμφραγμα του μυοκαρδίου. Ο ιατροδικαστιοκός του φάκελος δεν έχει κλείσει οριστικά καθώς υποστηρίζει την εκδοχή της δηλητηρίασης. Φήμες λένε ότι η σύζυγός του διατηρούσε εξωσυζυγική σχέση με έναν Ιταλό άνδρα που φιλοξενούνταν στο σπίτι των Barrios, ο οποίος διατηρούσε φυτείες καφέ και είχε κάθε λόγο να προβεί σ’ αυτή την ενέργεια, αφού μετά παντρεύτηκε τη χήρα του Barrios. Είναι θαμμένος κοιμητήριο του LosIlustres, στο οποίο μεταφέρθηκε στους ώμους των μαθητών του!!

  Συνέθεσε περισσότερα από 300 τραγούδια στα οποία έγραφε πρώτα τους στίχους και στη συνέχεια τη συνοδεία της κιθάρας. Το ύφος της μουσικής του ήταν όψιμο – ρομαντικό, παρόλο που είχε ζήσει μέσα στον 20ο αιώνα. Αρκετά από τα έργα του είναι διασκευές ή έχουν επηρεαστεί από τη λαϊκή μουσική της Νότιας Αμερικής και της Κεντρικής Αμερικής. 

 Ο Μπάριο θαύμαζε πολύ Μπετόβεν και από νωρίς στην καριέρα του, ερμήνευε το γνωστό «Μινουέτο στη Ρε μείζονα», το οποίο περιλαμβάνεται τακτικά σε συναυλίες του. Απέδωσε επίσης μενουέτα του Fernando Sor. Πίστευε πως αυτό το «δέσιμο» με τους δασκάλους του 19ου αιώνα, χρησίμευσε ως πηγή έμπνευσης για τα 6 μενουέτα του. Ανακάλυψε τη μουσική του μεγάλου Ισπανού κιθαρίστα και συνθέτη Francisco Tárrega περί το 1917 και μεγάλωσε θαυμάζοντάς τοναπεριόριστα. Απέδωσε τη μουσική του Tárregaσε συναυλίες του και κατέγραψε το Αραβικό Καπρίτσιο σε δύο διαφορετικές παραλλαγές. 

  Οι «Παραλλαγές σε ένα θέμα του Tárrega» είναι μία από τις πιο ώριμες συνθέσεις του, που αντανακλά μια ζωή αφοσίωσης και βαθειάςγνώσης του οργάνου που αγαπούσε.Επηρεασμένος από τον Bach, έχει γράψει πολλά  κομμάτια Βaroque, όπως το La Catedral.

Ο Barrios με παραδοσιακή παραγουανή ενδυμασία

 

roz-panthiras-adv1
χαλβάς Γούναρης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *