Αντονέλλα Χήρα : Αν δεν αντιδράσουμε με γνώμονα την αξιοπρέπεια και τις ελευθερίες μας, τότε θα καταλήξουμε σε ανθρωποφαγικές κοινωνίες

Το trikalaculture.gr έχει την ιδιαίτερη χαρά και τιμή να φιλοξενήσει μια όμορφη συνέντευξη με την Τρικαλινή ηθοποιό Αντονέλλα Χήρα.  Μας μίλησε για το ξεκίνημα της, την πορεία μέχρι το σήμερα και πως βλέπει το μέλλον του πολιτισμού.  Αυτά και άλλα αποκλειστικά στην συνέντευξη που ακολουθεί.  

Ερωτήσεις

  1. Πότε κατάλαβες ότι θέλεις να ασχοληθείς με την υποκριτική και πως αντέδρασαν οι δικοί σου

Κάπου στην εφηβεία μου βρέθηκα στη Θεατρική ομάδα Άνθος της Ήβης που είχε δημιουργήσει ο Τάσος Ράντζος στα Τρίκαλα εκείνα τα χρόνια. Μαθητές όλοι μας και κάπου εκεί  μου  γεννήθηκε η επιθυμία να ασχοληθώ με το θέατρο. Νομίζω ότι αυτό που με συνεπήρε  ήταν αυτό το αίσθημα του ανήκειν σε μια ομάδα  που δημιουργούσε με πάθος . Οι γονείς μου βέβαια στην αρχή το αντιμετώπισαν σαν μια τρέλα της εφηβείας. Στη συνέχεια  τα πράγματα σοβάρεψαν και άρχισαν οι αρνήσεις και οι απαγορεύσεις. Υπήρχε ένταση και δυσκολία συνεννόησης για αρκετά χρόνια. Ξέρετε, η προηγούμενη γενιά αναγνωρίζει ως μέλλον για τα παιδιά μόνο ό, τι έχει πετύχει η ίδια μέσα από τα δικά της βιώματα. Δεν τους κατηγορώ.

  1. Παρατηρώντας στο βιογραφικό σου εκτός των θεατρικών σπουδών, έχεις σπουδές τόσο στην Φιλοσοφική του ΑΠΘ όσο και σε σχολή με ειδικότητα σχέδιο μόδας. Πως συνδέονται αυτά και κατά πόσο σε βοήθησαν στην μέχρι τώρα πορεία σου

Οι σπουδές  μου στο τμήμα της Φιλοσοφικής ήταν ουσιαστικά το « εισιτήριο» για να φύγω. Παρ΄ όλα αυτά τόσο οι αρχές της παιδαγωγικής και η φιλοσοφία όσο και το σχέδιο μόδας  με βοηθούν καθημερινά στην ανάλυση των κειμένων ,στην κατανόησή τους,  στην κατασκευή κοστουμιών , ιδιαίτερα στο κομμάτι της εμψύχωσης ομάδων που κάνω σε  παιδιά, έφηβους και ενήλικες στο Θεατρικό Εργαστήρι του Δήμου Τρικκκαίων.

 

  1. Θα μπορούσες να ξεχωρίσεις από αυτά που έχεις κάνει ως σκηνοθέτης και εμψυχώτρια, ποια ήταν η σπουδαιότερη για σένα εκδήλωση και γιατί ?

Την περίοδο της καραντίνας πέρυσι τον Μάρτιο έφτιαξα το αρχείο των παραστάσεων καθώς ποτέ άλλοτε δεν έβρισκα χρόνο. Μέτρησα λοιπόν πάνω από ογδόντα παραστάσεις παιδιών και ενηλίκων ως εμψυχώτρια στο πλαίσιο της διδασκαλίας και κατάλαβα πόσο έχω μεγαλώσει….κάθε παράσταση είναι σπουδαία. Κάθε στιγμή όλης της διαδικασίας είναι ανεκτίμητη.

  1. Θα θέλαμε να μοιραστείς μαζί μας την πρώτη φορά που ανέλαβες να σκηνοθετήσεις ένα έργο. Τα συναισθήματα σου και πως το βίωσες

Η πρώτη παράσταση που σκηνοθέτησα με επαγγελματίες ηθοποιούς ήταν « Οι Μαγικοί επιστήμονες» του Α. Μητσούλη στο πλαίσιο του Μύλου των Ξωτικών το 2013 μια παραγωγή της e-Trikala. Ένα πρωτότυπο κείμενο που επί σκηνής οι ήρωες του έργου κάναν αληθινά πειράματα φυσικής με φωτιές, εκρήξεις, καπνούς. Ένας πανικός. Διάβασα όλους τους νόμους της φυσικής , είχε τρελαθεί το μυαλό μου από τις εξισώσεις, δεν κοιμόμουν για πολύ καιρό από το άγχος. Το να γεννηθεί μια ιδέα στο μυαλό σου και να την κάνεις θεατρική πράξη για να φτάσει στους τελικούς αποδέκτες , τους θεατές , είναι μια επίπονη διαδικασία και απαιτεί δουλειά , πειραματισμούς και απόλυτη συγκέντρωση . Το αποτέλεσμα όμως είναι μαγικό, τα συναισθήματα τεράστια, όταν νιώθεις ότι επικοινωνείς το όραμά σου.

  1. Μπορείς να διαλέξεις ανάμεσα στην διδασκαλία και την υποκριτική δηλαδή να παίζεις η ίδια. Αν ναι τι θα διάλεγες και γιατί

Αν δεν γινόμουν ηθοποιός ,θα ήθελα να είμαι δασκάλα σε μικρές, τρυφερές ηλικίες, εκεί που εμφυσείς την αγάπη για τη γνώση, εκεί που οφείλεις να μην ‘πνίξεις’ την φαντασία και τη δημιουργικότητα, οπότε μάλλον δεν μπορώ να σου απαντήσω.

  1. Θα θέλαμε το δικό σου σχόλιο για την πανδημία που ζούμε, γιατί σε μεγάλο βαθμό έχει επηρεάσει  τον πολιτισμό και τον καλλιτεχνικό κόσμο.

Για χρόνια ο καλλιτεχνικός κλάδος μαστίζεται από ανεργία, περιστασιακή απασχόληση, ανασφάλιστη εργασία και η πανδημία ήρθε να  διογκώσει όλα τα προβλήματα στο έπαρκο. Το πιο απαισιόδοξο σενάριο δυστυχώς! Απαιτούνται  μεγάλες αντοχές από όλους μας και σαφώς μέτρα στήριξης για να αντέξει όχι μόνο ο καλλιτεχνικός χώρος αλλά και οι περισσότεροι οικονομικοί  κλάδοι που έχουν χτυπηθεί. Και για να είμαστε ειλικρινείς , ο ίδιος ο άνθρωπος.

 

  1. Δεν θα μπορούσα να μην σε ρωτήσω για τα όσα συμβαίνουν στον καλλιτεχνικό κόσμο και ειδικά στους ηθοποιούς όσον αφορά τις καταγγελίες για σεξουαλική λεκτική βία.  Θα θέλαμε την γνώμη σου για όλο αυτό που έχει ξεσπάσει τον τελευταίο καιρό.

Η εκμετάλλευση από  θέση εξουσίας με εξοργίζει.  Να σκοτώνεις όνειρα , να παρεμποδίζεις καριέρες, να εξευτελίζεις ανθρώπινες προσωπικότητες και εντέλει να βρωμίζεις με τις άρρωστες προτιμήσεις σου είτε παιδιά είτε ενήλικες μόνο οργή με κάνει να νιώθω. Εύχομαι ειλικρινά να μην συγκαλυφθεί και κουκουλωθεί τίποτα. Να γίνει μια αρχή τώρα και να καθαρίσει το τοπίο για τις επόμενες γενιές ,αν μη τι άλλο .Ίσως το μόνο όφελος που μπορεί να προκύψει από το κακό σενάριο της πανδημίας, που πρωταγωνιστούμε όλοι μας.

  1. Η Αντονέλλα Χήρα είναι ευχαριστημένη με την μέχρι τώρα πορεία της, και αν υπάρχουν όνειρα και στόχοι που έχεις στο μυαλό της

Μόνο όνειρα έχω αυτή τη στιγμή, οι στόχοι θα μπουν μόλις επιστρέψουμε σε μια κανονικότητα , που κατά την γνώμη μου, θα είναι πολύ διαφορετική από αυτή που γνωρίζαμε ως τώρα. Μέχρι τότε ενδυναμωνόμαστε μέσα στα σπίτια και  μπροστά στις οθόνες μας. Ναι, είμαι ευχαριστημένη με τα πράγματα που έχω δημιουργήσει και πολύ ικανοποιημένη που συνεχίζει μέσα μου να είναι  ζωντανό το αίσθημα της αγάπης μου για το θέατρο, για τα παιδιά. Υπέροχες αναμνήσεις από τα νεανικά μου χρόνια, που συμμετείχα ως ηθοποιός στη Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου και μεγάλη ευγνωμοσύνη. Μεγάλη αναμέτρηση δυνάμεων  στους ρόλους μου με το θέατρο Επίκεντρο , μεγάλη τύχη η συνεργασία με το Θεσσαλικό Θέατρο. Γενικά νιώθω ότι έχω υπάρξει πολύ τυχερή. Και συνεχίζουμε.

  1. Αν όλα ομαλοποιηθούν με τον εμβολιασμό και επιστρέψουμε σε κάποια κανονικότητα τι πρόκειται να κάνεις καλλιτεχνικά το οποίο μπορούμε να ανακοινώσουμε

Ίσως κάτι που μπορούμε να αναφέρουμε είναι το πέρασμα της Αμάλ The Walk από την πόλη μας, στα τέλη Αυγούστου. Η μικρή Αμάλ, μια γιγαντόκουκλα 3,5 μέτρων, ξεκινά το ταξίδι της από τα σύνορα Τουρκίας και διασχίζει όλη την Ευρώπη για να βρει την μητέρα της και να επιστρέψει στο σχολείο. Ένα ελπιδοφόρο μήνυμα! Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση συμβάλλει με τις δικές του δυνάμεις στις εκδηλώσεις του κινούμενου φεστιβάλ τέχνης και ελπίδας σε στήριξη των προσφύγων. Εκπαιδευτικοί και καλλιτέχνες και παιδιά του Δημοτικού Εργαστηρίου Τρικάλων θα ξεχυθούν στους δρόμους για να την καλωσορίσουν και να της δώσουν τα δικά τους δώρα για τη συνέχιση του ταξιδιού. Ως προς τα άλλα καλλιτεχνικά σχέδια  μόνο συζητήσεις, επαφές με μια αίσθηση πολλές φορές ‘κρυφού σχολειού’. Αναμονή προς το παρόν.

  1. Για το τέλος ένα δικό σου σχόλιο για τους αναγνώστες του trikalaculture.gr

Έχοντας μια κόρη δεκαοχτώ χρονών καθημερινά σκέφτομαι ότι από τη φύση μας είμαστε βιολογικά προορισμένοι να συνεργαζόμαστε και να είμαστε αλτρουιστές. Στις άγριες αυτές καταστάσεις που ζούμε , αν δεν αντιδράσουμε με γνώμονα την αξιοπρέπεια και τις ελευθερίες μας, τότε θα καταλήξουμε σε ανθρωποφαγικές κοινωνίες. Καμία ανοχή σε ό,τι προσβάλλει και εξευτελίζει τον άνθρωπο. Πώς αλλιώς θα αντέξουμε με όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας…..

Ευχαριστώ πολύ!

 

χαλβάς Γούναρης
roz-panthiras-adv1

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.