Καινοτόμος Δράση στο 8ο ΓΕΛ Τρικάλων με τη χρήση της ασφαλούς και δομημένης ηλεκτρονικής πλατφόρμας “100 mentors”

Το 8ο ΓΕΛ Τρικάλων είναι ένα από τα 50 σχολεία που οι μαθητές/τριές του κατά το σχ. έτος 2023-24 είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στο εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας εκπαιδευτικό πρόγραμμα “The Tipping Point” (TTP). Το πρόγραμμα με τη χρήση της ασφαλούς και δομημένης ηλεκτρονικής πλατφόρμας “100mentors” είχε σκοπό να ενημερωθούν οι μαθητές μαθήτριες και να συνομιλήσουν με ανθρώπους-πρότυπα (Μέντορες) από πανεπιστήμια, εταιρείες και οργανισμούς και να λύσουν τις απορίες τους για τα Πλημμυρικά Φαινόμενα και κατ’ επέκταση για τις Φυσικές Καταστροφές. Μέσω ομαδικών τηλεδιασκέψεων στη σχολική αίθουσα, τις οποίες προγραμμάτισαν και συντόνισαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, οι μαθητές/τριες είχαν τη δυνατότητα να πληροφορηθούν να θέσουν ερωτήσεις αλλά και κάποιοι που ανήκουν στους πλημμυροπαθείς να διηγηθούν πως έζησαν τις πλημμύρες, πως ήταν η επόμενη μέρα κ.ά..

Πιο συγκεκριμένα στόχοι της δράσης είναι:

ενδυνάμωση και ψυχοκοινωνική υποστήριξη των μαθητών/τριών,
διαχείριση του άγχους και αντιμετώπιση του τραύματος που άφησε η καταστροφή,
ενημέρωση για τις ενέργειες κατά τη διάρκεια μιας καταστροφής, του ρόλου της κοινότητας και τις δεξιότητες που απαιτούνται για τη σωστή αντίδραση,
ανάδειξη της σημασίας της πρόληψης πριν από μία επερχόμενη καταστροφή,
ενθάρρυνση της συμμετοχής σε περιόδους κρίσης και ανάδειξη των αξιών του ενεργού πολίτη.

Στο πλαίσιο αυτό, την Τετάρτη 11/04/2024 πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα προβολών

1η ενότητα: Η Διαχείριση της ΚαταστροφήςΑνακάλυψη τρόπων διαχείρισης άγχους. Πώς μπορώ να διαχειριστώ το άγχος μου; Πώς διαχειριζόμαστε μία κρίση/ καταστροφή; Αυτά και άλλα σημαντικά ερωτήματα απαντήθηκαν, κατά τη διάρκεια  live ομαδικής συνεδρίας με ειδικούς, λαμβάνοντας υποστήριξη και μαθαίνοντας για τις δεξιότητες που απαιτούνται για να ανταπεξέλθουν σε δύσκολες καταστάσεις, όπως η ψυχραιμία και η προσαρμοστικότητα.

Την Πέμπτη 12/04/2024 πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα προβολών

2η ενότητα: Η στάση μας απέναντι στη νέα κατάσταση:Ποια πρέπει να είναι η στάση μας απέναντι στη νέα κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στην περιοχή μας. Από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου με κατανοητό τρόπο η περιβαλλοντολόγος εξήγησε στους μαθητές/τριες  σε  live ομαδική συνεδρία πόσο σημαντικό ρόλο παίζει ο εθελοντισμός κατά τη διάρκεια μιας καταστροφής / κρίσης. Μίλησε ότι κατά τη διάρκεια μιας κρίσης αλλά και για τη στάση μας στη νέα κατάσταση μετά την κρίση να βοηθήσουμε άτομα που έχουν ανάγκη (υπερήλικες, μικρά παιδιά, γείτονες που έχουν ανάγκη κ. ά.). Να δρούμε με εθελοντικό πνεύμα για ένα καλύτερο αύριο.

Και τη Δευτέρα 15/04/2024 πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα προβολών

3η ενότητα: Η Επόμενη Μέρα και η Σημασία της Πρόληψης Πώς μπορούμε να χτίσουμε μια υγιή καθημερινότητα στη νέα πραγματικότητα χωρίς άγχος και φόβο; Ποια είναι τα σημαντικότερα μέτρα πρόληψης για μία επερχόμενη φυσική καταστροφή; Οι μαθητές /τριες συζήτησαν σε  live ομαδική συνεδρία για τη σημασία της πρόληψης και προετοιμασίας σε μία φυσική καταστροφή καθώς και για το πώς μπορούν να προχωρήσουν με αποφασιστικότητα στην επόμενη μέρα θωρακισμένοι και απαλλαγμένοι από τον φόβο. Επισήμανε πόσο σημαντικό είναι και οι πολίτες οι ίδιοι που γνωρίζουν ότι φρεάτια, υδρορροές κ.ά. είναι φραγμένα από μπάζα, ξερά φύλλα να ειδοποιούν τις αρχές του τόπου για τον καθαρισμό τους.

Ακολούθησε επεξεργασία των πληροφοριών και αξιολόγηση των ομιλητών αυτών, που θεωρείται κρίσιμο και ουσιώδες για την ανάπτυξη της ικανότητάς τους να αναλύουν και να κρίνουν πληροφορίες. Η συμμετοχή σε δράσεις επιτρέπουν τους μαθητές/τριες να δημιουργήσουν και να αναπτύξουν λύσεις μέσα από τη συλλογική σκέψη, τη συνεργασία και την ανταλλαγή ιδεών.

Ευχαριστούμε τους ομιλητές

Από το  8ο ΓΕΛ Τρικάλων

https://www.facebook.com/vasw.tsiagkou
roz-panthiras-adv1
χαλβάς Γούναρης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *