Η Τριήμερη Εκπαιδευτική Επίσκεψη στη ΒΔ Ελλάδα

Πρέσπες, Φλώρινα, Νυμφαίο, Καστοριά, Κοζάνη

Η τριήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών/τριών που συμμετέχουν στα Προγράμματα Π.Ε πραγματοποιήθηκε από 01/12/2022 μέχρι 03/12/2022 στη ΒΔ Ελλάδα  (Καστοριά, Φλώρινα, Πρέσπες, Νυμφαίο, Κοζάνη) ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Οι εκπαιδευτικοί στόχοι της εκδρομής επιτεύχθηκαν. Πραγματοποιήθηκαν όλες οι προγραμματισμένες επισκέψεις σε χώρους με ιδιαίτερη περιβαλλοντική σημασία, μουσεία, αξιοθέατα και άλλα σημεία περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος. Οι εντυπώσεις που αποκόμισαν οι μαθητές/τριες από τις επισκέψεις τους είναι εξαιρετικές, όπως οι ίδιοι μας ανέφεραν.

Όσον αφορά στις υπηρεσίες του τουριστικού γραφείου METEORA TOURS έχουμε να αναφέρουμε τα εξής: Όλες οι συμφωνηθείσες, βάσει συμβολαίου, με το πρακτορείο υπηρεσίες τηρήθηκαν στο ακέραιο. Οι οδηγοί ήταν πολύ φιλικοί και εξυπηρετικοί, μας συνόδευαν κατά τη διάρκεια των μετακινήσεων με το λεωφορείο, αλλά και στις επισκέψεις των μαθητών/τριών σε σημεία περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος, τους ενημέρωναν συνεχώς και τους καθοδηγούσαν. Το ξενοδοχείο στη Φλώρινα ήταν πάρα πολύ καλό, καθαρό, με συνέπεια στις υπηρεσίες του και με καλό πρωινό και θέρμανση. Τηρήθηκαν όλοι οι κανόνες υγιεινής και ασφάλειας των μαθητών/τριών. Δεν υπήρξαν

Συμμετείχαν οι μαθητές/τριες των Περιβαλλοντικών Προγραμμάτων

1) Χρυσοπράσινο Φύλλο : «Η Πολιτιστική κληρονομιά εφαλτήριο ανάπτυξης ενός τόπου» με υπεύθυνη συντονίστρια την Αποστόλου Μαριάννα  2) «Πέτρα υλικό δόμησης και ομορφιάς» με υπεύθυνη συντονίστρια τη Βάγγου Ευφροσύνη 3) «Πέτρα υλικό δόμησης και ομορφιάς» με υπεύθυνη συντονίστρια τη Μπαλαμώτη Ελένη 4) «Orienteering – Μία ευκαιρία ανάπτυξης περιβαλλοντικής συνείδησης των εφήβων» με υπεύθυνη συντονίστρια τη Μπασμπανέλου Ελένη και5) «Orienteering – Μία ευκαιρία ανάπτυξης περιβαλλοντικής συνείδησης των εφήβων» μευπεύθυνη συντονίστρια τη Βαϊνά Αναστασία)

Αναλυτικότερα:

1) Χρυσοπράσινο Φύλλο : «Η Πολιτιστική κληρονομιά εφαλτήριο ανάπτυξης ενός τόπου».  Η τουριστική ανάπτυξη ενός τόπου στηρίζεται στο Φυσικό Περιβάλλον, στην Παράδοση και στον Πολιτισμό. Οι μαθητές/τριες (Αθάνατος Αχιλλέας, Βασίλογλου Γεώργιος , Κλωτσοτήρα Χαρά, Λάππας Ραφαήλ, Μπουρλιού Αγγελική, Σουλεϊμάνη Βασιλική, Σκρέτα Μαριάνθη, Σφύρης Θεμιστοκλής, Τζέλης Κων/νος Άγγελος, Τζιαμαλής Σέργιος, Τζόκα Μαρία, Τσαγκαροπούλου Θεοδώρα, Τσιόγκας Άγγελος και Σφέϊκος Ναπολέων) συμμετέχουν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για να καλύψουν τις ανάγκες της ψυχοσυναισθηματικής ανάπτυξης τους. Μετά από την πραγματοποίηση της τριήμερης εκπαιδευτικής επίσκεψης, μέσα από διαδικασίες που αφορούν στη βιωματική μάθηση σταδιακά θα οδηγηθούν στην κατανόηση του εαυτού τους, της ανάπτυξης της προσωπικότητας τους και της αυτοεκτίμησης τους. Οι μαθητές/τριες με τη συνεργασία του Φορέα Διαχείρισης Πρεσπών απέκτησαν γνώσεις για το Φυσικό Περιβάλλον της προστατευμένης περιοχής των Πρεσπών και τον Πολιτισμό της και αναμένεται μέσα από το πρόγραμμα να αναπτύξουν περιβαλλοντική συνείδηση και να αναλάβουν εθελοντικά δράσεις για το περιβάλλον. Μέσα από το συγκεκριμένο σχέδιο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης οι μαθητές/ριες θα γνωρίσουν το φυσικό περιβάλλον και τον πολιτισμό του τόπου μας, και όταν επισκεφθούν μέρη της Ελλάδας με ιδιαίτερο φυσικό και πολιτισμικό περιβάλλον (τοξωτά γεφύρια, ποτάμια, περιοχές ιδιαίτερου κάλλους κ.ά.) θα τα συγκρίνουν με το ιδιαίτερο φυσικό και πολιτισμικό περιβάλλον μας και θα κατανοήσουν ότι η διάσωση, η μελέτη και η προβολή των μνημείων του τόπου μας αποτελεί ένα κεφάλαιο ήπιας τουριστικής ανάπτυξης και εφαλτήριο επιχειρηματικότητας. Εν κατακλείδι οι μαθητές/μαθήτριες μετά την τριήμερη περιβαλλοντική επίσκεψη και την ολοκλήρωση των εργασιών αναμένεται να αναπτύξουν κριτική ικανότητα και να προχωρήσουν σε δράσεις που αφορούν στην αειφόρο ανάπτυξη και ενώ ενεργούν τοπικά ουσιαστικά συμβάλλουν στο παγκόσμιο γίγνεσθαι.

2) «Πέτρα υλικό δόμησης και ομορφιάς»

Οι μαθητές της Β4΄ τάξης Λυκείου: Σφύρης Θεμιστοκλής, Σχισμένου Χριστίνα, Τασοπούλου Κωνσταντίνα – Μαρία, Τζέλης Κωνσταντίνος-Άγγελος, Tζιαμαλής Σέργιος, Tζιαμούρτας  Ζήσης,

Tζόκα Μαρία, Τσαγκαδοπούλου Θεοδώρα, Τσανάδη Μαρκέλλα, Τσίκας Δημήτριος, Τσιόγκας

Άγγελος που συμμετέχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης: “Πέτρα υλικό δόμησης και ομορφιάς” με υπεύθυνη συντονίστρια την φιλόλογο Βάγγου Ευφροσύνη και οι μαθητές /τριες του Β2 (Κλωτσοτήρα Χαρά, Κολτσίδα Κων/να, Κοφίνας Γρηγόρης, Λάμι Αλέξανδρος, Λάππας Ραφαήλ, Λέγγα Βασιλική, Λόη Αλεξάνδρα, Λώλης Κων/νος, Μαλακασιώτης Αναστάσιος, Μανούρα Στεφανία, Μιχαήλ Άννα, Μιχαήλ Ευαγγελία ,

Μπαρέκας Απόστολος, Μπεσλεμές Φώτης, Μπίτου Χρύσα, Μπουρλιού Αγγελική επισκέφτηκαν στην Καστοριά τους ιερούς ναούς: Παναγία Μαυριώτισσα (11ου αιώνα), το μεταβυζαντινό ναό Αγίου ΝικολάουΜαγαλειού και τον Ιερό Ναό Αγίων Αλυπίου και Στυλιανού. Στη συνέχεια στη Φλώρινα επισκέφθηκαν την Ιερά Μονή του Αγίου Μάρκου και την Βασιλική του Άγιου Αχίλλειου που βρίσκεται στη νησίδα της Μικρής Πρέσπας. Με τη μελέτη όλων αυτών των κτιρίωνσυνειδητοποίησαν ότι η πέτρα από την αρχαιότητα ακόμη αποτελούσε το κύριο δομικό υλικό κατασκευής για τα επιβλητικά και όχι μόνο κτίρια. Συνειδητοποίησαν ότι ως και τον εικοστό αιώνα, η μεγαλύτερη πλειοψηφία των κτιρίων κατασκευάστηκε από πέτρα. Εκκλησίες, ανάκτορα, οχυρά, κατοικίες, διάφοροι μύλοι, τοξωτά γεφύρια και υδραγωγεία, είναι μόνο μερικά κατασκευαστικά παραδείγματα. Με την ξενάγηση της εκπαιδευτικού κ. Μπαλαμώτη Ελένης στα παραπάνω κτίρια τους δόθηκε η ευκαιρία να κατανοήσουν τα βασικά μέρη ενός ναού και να μελετήσουν τον τρόπο που ακολουθούνταν για την ανέγερση της πέτρινης τοιχοποιίας. Ανακάλυψαν το ρόλο των συνεκτικών κονιαμάτων και τη μεθοδολογία του κτισίματος από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Άγγιξαν με τα χέρια τους την ξυλοδεσιά και συνειδητοποίησαν τη σημασία της στη στατικότητα του κτιρίου. Τέλος, εντυπωσιάστηκαν από την επιβλητικότητα των κτιρίων που επισκέφθηκαν μέσα στο φυσικό τους περιβάλλον έχοντας σε επιφυλακή όλες τους τις αισθήσεις και απολαμβάνοντας μια μοναδική εμπειρία βιωματικής μάθησης.

3) «Orienteering – Μία ευκαιρία ανάπτυξης περιβαλλοντικής συνείδησης των εφήβων» Οι μαθητές/τριες που συμμετείχαν στην τριήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη με την κ. Μπασμπανέλου του Β1 (Αβδελίδη Βάσια, Αθάνατος Αχιλλέας, Βασίλογλου Γεώργιος ,Βλαχοδήμου Παναγιώτα, Γιαννούλα Αποστολία, Γιώτα Γεωργία , Γκιολέ Μιχαέλα , Γράμψα Ζωή, Δεληντζής Αναστάσης, Δημητριάδης Θωμάς, Ευθυμίου Σωτήρης, Ζαφόλια Παρασκευή, Ζιάκα Ευαγγελία, ΘώδηΕυαγγελία, Καραπούλιου Χριστίνα) συνεργάστηκαν μετους μαθητές/τριες του Β3 (Νταϊλιάνης Αχιλλέας, Νταράλα Όλγα, Ντίνα Θ., Οικονόμου Ελπίδα, ΠαζαῒτηςΙωάννης, Παπαγιαννούλα Ελένη, Παπαστεφάνου Χρήστος, Πελεκάνης Αρης, Ραχής Βάιος, Σκρέτα Μαριάνθη, Σουλεϊμάνη Βασιλική, Στεργίου Βασίλης, Στραπάτσας Ιωάννης. Σφέικος Ναπολέων συνοδευόμενοι από τον εκπαιδευτικό κ. Δημόπουλο.

Στην εκπαιδευτική αυτή εκπαιδευτική επίσκεψη δόθηκε βάρος στην περιβαλλοντική συνείδηση των μαθητών. Με την επίσκεψη στις πόλεις της Βόρειας Ελλάδας και κυρίως στις Πρέσπες και στο Νυμφαίο τονίστηκε η σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος για την αρμονική συνύπαρξη του ανθρώπου μ’ αυτό και τηδιατήρηση της ποιότητας της ζωής του ανθρώπου. Τονίστηκε η πολυπλοκότητα των οικοσυστημάτων, οι αρνητικές επιπτώσεις των ανθρώπινων δραστηριοτήτων και οι αλυσιδωτές συνέπειες της υποβάθμισης των οικοσυστημάτων. Αναφορές έγιναν στον προσανατολισμό και στη χρήση χάρτη. Στην Καστοριά είχε προγραμματιστεί δοκιμαστικός αγώνας orienteeringσε πάρκο της πόλης. Οι μαθητές του προγράμματος προετοίμασαν το χάρτη με τη διαδρομή, τα σημεία ελέγχου της διαδρομής και γενικά την οργάνωση του αγώνα. Δυστυχώς οι καιρικές συνθήκες δεν επέτρεψαντην πραγματοποίηση του καθώς θεωρήσαμε ότι ήταν επικίνδυνο για τους μαθητές να αγωνιστούν σε συνθήκες κακοκαιρίας. Αποφασίσαμε ότι θα πραγματοποιηθεί αργότερα στα Τρίκαλα σε σύντομα χρονικό διάστημα, ώστε να ολοκληρωθεί και το κομμάτι αυτό της εκπαιδευτικής επίσκεψης.

Οι συνοδοί Καθηγητές

Βάγγου Ευφροσύνη

Μπασμπανέλου Ελένη

Δημόπουλος Κωνσταντίνος

Μπαλαμώτη Ελένη

Η Αρχηγός της εκπαιδευτικής επίσκεψης

Μαριάννα Αποστόλου

roz-panthiras-adv1
χαλβάς Γούναρης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *