Η αποχαιρετιστήρια επιστολή της διευθύντριας του 4ου Πειραματικού Λυκείου Τρικάλων «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης»

«Η προσωπική και επαγγελματική ζωή ενός ανθρώπου αποτελείται από κύκλους. Σήμερα για μένα ολοκληρώνεται ένας κύκλος υπηρεσιακής προσφοράς στο 4ο Πειραματικό ΓΕΛ Τρικάλων «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης». Η αντικατάσταση μου  δημιουργεί την ανάγκη να επικοινωνήσω μαζί σας και να μοιραστώ τις σκέψεις μου, όπως έκανα τα τελευταία έξι χρόνια.Βρέθηκα στη θέση της Διευθύντριας του 4ου ΓΕΛ Τρικάλων «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης» κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής μου πορείας. Ανέλαβα τον Αύγουστο του 2017 την ευθύνη να ανταποκριθώ με πολύ μόχθο και διάθεση για βελτίωση όλα αυτά τα χρόνια. Προσπάθησα να διοικήσω με έναν αέρα δημοκρατίας, διαφάνειας, ελευθερίας και εξωστρέφειας δουλεύοντας σκληρά και ακόμα σκληρότερα μετά την αλλαγή του σχολείου σε Πειραματικό μέσα σε συνθήκες δύσκολες και ευμετάβλητες, χωρίς γραμματειακή υποστήριξη και με παράλληλη ανάληψη καθηκόντων γραμματέα του Εποπτικού Επιστημονικού Συμβουλίου Ε.Π.Ε.Σ.. Ο στόχος ήταν πάντα ένας και μοναδικός,  να προσφέρω όλα τα απαραίτητα εφόδια στους μαθητές /στις μαθήτριές μας, στους αυριανούς ενεργούς πολίτες που θα οικοδομήσουν το μέλλον της πατρίδας μας. Κάθε μου βήμα όλα αυτά τα χρόνια στα μικρά και στα μεγάλα, στα τυπικά και άτυπα της καθημερινότητας γνώμονάς μου ήταν Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ, Ο ΜΑΘΗΤΗΣ/Η ΜΑΘΗΤΡΙΑ. Όλα αυτά τα χρόνια καταφέραμε με τους συναδέλφους μου να πάρουμε ορθές αποφάσεις μέσα  από μια διαδικασία σκέψης “out of the box”, δηλαδή, εκτός της πεπατημένης (Μπουραντάς)  και καταφέραμε να επενδύσουμε στον πολιτισμό, στην καινοτομία, στη σύνδεση του σχολείου με την αγορά εργασίας μέσα από ένα ανθρωποκεντρικό μοντέλο διοίκησης βασιζόμενο στην ισότιμη συμμετοχή, στον καταιγισμό ιδεών, στη συνέργεια, στη δημιουργία, ως όραμα και ως καθήκον.

Όταν ανέλαβα ως Διευθύντρια σχολικής μονάδας το 2017 στο 4ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης» αισθάνθηκα ότι η επιλογή μου για τη θέση αυτή ήταν μεγάλη τιμή, αλλά πάνω από όλα, συναίσθηση ευθύνης για την αντιμετώπιση των πολλών και ποικίλων δημιουργικών προκλήσεων, για την αναβάθμιση και βελτίωση της σχολικής πραγματικότητας των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών. «Όλοι μαζί»,μέσα σε πλαίσιο ειλικρίνειας, συνεργασίας και αμοιβαίας κατανόησης μπορέσαμε να ενώσουμε σωματικές και ψυχικές δυνάμεις για το καλύτερο μέλλον των μαθητών/τριών  μας και τα καταφέραμε όχι μόνο να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις αλλά και να προχωρήσουμε στην αλλαγή του Λυκείου σε Πειραματικό καθώς εκδήλωσα άμεσα ενδιαφέρον  με τη διαβίβαση με  αριθμ.23716/Δ6/1-3-2021 (ΑΔΑ: 6ΜΛ546ΜΤΛΗ-ΘΛΛ) Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για τον χαρακτηρισμό σχολικών μονάδων ως Πρότυπων ή Πειραματικών προκειμένου να βοηθήσουμε τους/τις  μαθητές/τριες  ανεξαρτήτως φυλής, χρώματος, θρησκείας να συμμετέχουν στα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών. Αγωνιστήκαμε για να αμβλύνουμε τις ανισότητες και να διασφαλίσουμε το δικαίωμα στη μόρφωση. Με πολλές δυσκολίες, με υψηλές απαιτήσεις, προσπαθούσαμε πάντα για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Κι αν πολλές φορές οι αντοχές μας έμπαιναν σε δοκιμασία, βρίσκαμε πάντα τον τρόπο να φτάνουμε με ικανοποίηση στο τέλος της ανηφοριάς. Καταφέρναμε όπου δεν υπήρχε δρόμος(γραμματειακή υποστήριξη), εμείς να τον ανοίγουμε, συλλογικά, συντεταγμένα, με πρόταγμα την ηθική και την ανθρώπινη αξία !!!

Να λοιπόν τι κάναμε στο 4ο Πειραματικό ΓΕΛ Τρικάλων «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης» κατά τη διάρκεια της εξάχρονης θητείας μου

Στις 18 -3-2021  εστάλησαν στη Δ.Δ.Ε Τρικάλων τα εξής στοιχεία για την αλλαγή του Λυκείου σε Πειραματικό Λύκειο για την τελευταία πενταετία (2016-2020).

1. Συμμετοχή πολιτιστικές και κοινωνικές εκδηλώσεις

2017 – 18

Συμμετοχή μαθητών/τριών της Γ΄ τάξης στην τελετή ορκωμοσίας Σπουδαστών ΣΜΥ.
Συμμετοχή μαθητών/τριών στο πρόγραμμα Free Mobilityτου Δήμου Τρικκαίων.

2017-18

Διδακτική επίσκεψη  μαθητών της  Γ΄ τάξης στο Γηροκομείο Μ. Καλυβίων και στο Ε.Π.Α.Ψ.Υ. Τρικάλων.

Συμμετοχή μαθητών/τριών της Γ΄ τάξης στην εκδήλωση της Εταιρείας Περιφερειακής

Ανάπτυξης και Ψυχικής Υγείας Ε.Π.Α.Ψ.Υ. ΤρικάλωνΠρ.31η /6-6-2017

Διδακτική επίσκεψη  μαθητών του Σχολείου μας στο Κέντρο Αποκατάστασης Αναπήρων Παίδων στην Καρδίτσα.
Διδακτική επίσκεψη  μαθητών της Γ΄ τάξης στο Γηροκομείο Μ. Καλυβίων
Έκθεση φωτογραφίας και εκπαιδευτικές δραστηριότητες Πρ. 81η/29-06-2018

2018-19

Συμμετοχή μαθητών/τριών της Γ΄ τάξης στην τελετή ορκωμοσίας Σπουδαστών ΣΜΥ
Συμμετοχή μαθητών/τριών της Α΄ και Β΄ τάξης τουΣχολείου στην κεντρική πλατεία

των Τρικάλων για τη διεξαγωγή ερωτηματολογίου. Πρ.19η/12-11-2018

Επίσκεψη μαθητών της Α΄ τάξης στο «Κέντρο Στήριξης του Παιδιού» στη Λάρισα. Εκδηλώσεις και εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την «Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος»
Εκδήλωση για την παγκόσμια ημέρα Ελληνικής γλώσσας
Εκδήλωση για τη σχολική βία
Επίσκεψη μαθητών της Α΄ τάξης στο «Κέντρο Στήριξης του Παιδιού» στη Λάρισα.

2019-20

Διοργάνωση της Έκθεσης Φωτογραφίας «Δεν Λησμονώ! Μια Εικόνα Χίλιες Λέξεις» για ένα μήνα την οποία επισκέφθηκαν μαθητές πολλών σχολείων της πόλης. Πρ. 17η /10-10-2019
Εκδηλώσεις και εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την «Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος»
Εκδήλωση για τη σχολική βία

2. Συμμετοχή και διακρίσεις σε πανελληνίους και διεθνείς διαγωνισμούς

2017-18

Συμμετοχή στο Μαθητικό συνέδριο με Θεατρικό Μαθαίνω να μην καπνίζω
Ο μαθητής Χατζής Γεώργιος  της Β΄ τάξης συμμετείχε στην τελική φάση του Πανελλήνιου Σχολικού Πρωταθλήματος στίβου.
Η ομάδα Πετοσφαίρισης κοριτσιών συμμετείχε στην τελική φάση σε περιφερειακό επίπεδο.
Οι  μαθητές Παπακωνσταντίνου Βασίλειος και Δήμου Μάριος διακρίθηκαν με χρυσό μετάλλιο και  αργυρό μετάλλιο αντίστοιχα στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα πάλης.
ΣΤ΄ Διαλυκειακοί Ρητορικοί Αγώνες: Δύο (2) μαθήτριες της Β΄ Λυκείου διακρίθηκαν στους Ρητορικούς Αγώνες.
Συμμετοχή στο ΣΤ ΄Ποιητικό συμπόσιο
Συμμετοχή στο διαγωνισμό EUSO

2018-19

Πρωταθλήτριες Τρικάλων στο βόλεϊ οι ομάδες κοριτσιών και αγοριών του 4ου Γενικού Λυκείου Τρικάλων -Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης για το 2019
Η ομάδα Πετοσφαίρισης αγοριών συμμετείχε στον τελικό με την αντίστοιχη ομάδα της Καλαμάτας στο πλαίσιο της Γ΄ φάσης του Σχολικού Πρωταθλήματος Πετοσφαίρισης Αγοριών Σχολικού Έτους 2018-2019.
Η ομάδα Πετοσφαίρισης κοριτσιών συμμετείχε στον τελικό με την αντίστοιχη ομάδα της Λάρισας στο πλαίσιο της Β΄ φάσης του Σχολικού Πρωταθλήματος Πετοσφαίρισης Κοριτσιών Σχολικού Έτους 2018-2019.
Η ομάδα Χειροσφαίρισης αγοριών συμμετείχε στον τελικό με την αντίστοιχη ομάδα του Βόλου στο πλαίσιο της Β΄ φάσης του Σχολικού Πρωταθλήματος Χειροσφαίρισης Αγοριών Σχολικού Έτους 2018-2019.
Ο μαθητής Δήμου Μάριος της Γ΄ τάξης συμμετείχε στην πανελλήνια φάση των αγώνων Πάλης και κατέλαβε την 1ηθέση στο αγώνισμα της Ελληνορωμαϊκής Πάλης.
Η μαθήτρια Μπάρδα Ευαγγελία της Β΄ τάξης συμμετείχε στους πανελλήνιους αγώνες Ενόργανης,  Ρυθμικής Γυμναστικής και Τραμπολίνο.
Συμμετοχή μαθητών στους Ζ΄ Διαλυκειακούς Ρητορικούς Αγώνες.
Συμμετοχή μαθητών του Σχολείου στο Ζ΄ Ποιητικό Συμπόσιο.

2019-20

Η ομάδα Πετοσφαίρισης αγοριών συμμετείχε στη Β΄ φάση και πρώτευσε σε επίπεδο νομού. Οι αγώνες στη συνέχεια ακυρώθηκαν λόγω Covid 19.

3. Υλοποίηση ερευνητικών δράσεων και καινοτόμων διδακτικών πρακτικών

2017-18

Πενθήμερη εκπαιδευτική εκδρομή της Γ΄ τάξης στις πόλεις Βερολίνο και Πράγα.
Τετραήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη της  Β΄ τάξης στην Κύπρο  στο πλαίσιο πολιτιστικών προγραμμάτων και αδελφοποίησης με το Λύκειο Α΄ Εθνάρχη Μακαρίου Γ΄Πάφου της Κύπρου.
Συμμετοχή στη 2η προπαρασκευαστική συνάντηση εργασίας και επιμόρφωσης του δικτύου διασχολικών συμπράξεων Ελλάδας – Κύπρου «Χρυσοπράσινο Φύλλο» στην Ελλάδα».
Τετραήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη της Α΄ τάξης στην Πελοπόννησο στο πλαίσιο εκπαιδευτικού πολιτιστικού προγράμματος.
Σχολικές Αθλητικές Δραστηριότητες του Σχολείου στο πλαίσιο της 4ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού  και της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Αθλητισμού.
Ενημερωτική Ομιλία στο 4ο ΓΕΛ Τρικάλων–Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης με θέμα: «Διατροφή των Εφήβων. Μύθοι και Αλήθειες»
Διδακτική επίσκεψη  της Γ΄ τάξης στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής του Δήμου Τρικκαίων.
Διδακτική επίσκεψη  μαθητών της Α΄ τάξης στο ΚΠΕ Κισσάβου – Ελασσόνας.
Διδακτική επίσκεψη  μαθητών της Β΄ τάξης στο ΚΠΕ Κισσάβου – Ελασσόνας.
Δράσεις Ενημέρωσης από το ΚΕΝΤΡΟ ΖΩΗΣ
Μονοήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη της Γ΄ τάξης στην 111η Πτέρυγα Μάχης στο Βόλο.
Συμμετοχή στη 2η προπαρασκευαστική συνάντηση εργασίας και επιμόρφωσης του δικτύου διασχολικών συμπράξεων Ελλάδας – Κύπρου «Χρυσοπράσινο Φύλλο» στην Κύπρο 19 – 22 Απριλίου 2018».
Συμμετοχή  μαθητών/τριών  στον εορτασμό της Διεθνούς ημέρας Μουσείων
Διδακτική επίσκεψη όλων των τάξεων στην Ιερά Μονή Αγ. Θεοδώρων στα Μετέωρα Καλαμπάκας.
Διδακτική επίσκεψη μαθητών της Γ΄ τάξης στη ΣΜΥ.
Διδακτική επίσκεψη  96 μαθητών όλων των τάξεων στο Πνευματικό Κέντρο Τρικάλων για την παρακολούθηση θεατρικής παράστασης.
2018-19
Πενθήμερη εκπαιδευτική εκδρομή της Γ΄ τάξης στις πόλεις Βερολίνο και Πράγα.
Πενθήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη μαθητών στην Κύπρο  για την ολοκλήρωση της Β΄ φάσης της Διεθνούς Διασχολικής Σύμπραξης του Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελλάδας-Κύπρου «Χρυσοπράσινο Φύλλο». Από 14 μέχρι 18 Απρίλη 2019 έγινε η δεύτερη συνάντηση σχολικών ομάδων του 4ου ΓΕΛ Τρικάλων – «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης» και του 1ου Λυκείου Εθνάρχη Μακαρίου Γ΄ Πάφου  της Κύπρου.
Τετραήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη της Β΄ τάξης στην Κέρκυρα στο πλαίσιο εκπαιδευτικού πολιτιστικού προγράμματος.
Μονοήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη της Γ΄ τάξης στην 111η Πτέρυγα Μάχης στο Βόλο.
Σχολικές Αθλητικές Δραστηριότητες του Σχολείου στο πλαίσιο της 5ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού  και της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Αθλητισμού.
Τετραήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη της Α΄ τάξης στο ΚΠΕ Σουφλίου και στην Καβάλα για την υλοποίηση τουεκπαιδευτικού περιβαλλοντικού  προγράμματος «Οι περιπέτειες του μεταξοσκώληκα στην πόλη του μεταξιού»
Δράσεις στο Σχολείο για τη σχολική βία.
Θεατρικό  της  Περιβαλλοντικής  Ομάδας  στα  πλαίσια  του   Χρυσοπράσινου φύλλου       «Ληθαίος: το ποτάμι της πόλης μας»
Διήμερη Εκπαιδευτική Επίσκεψη μαθητών/τριών της Α΄ τάξης του Σχολείου στη Βουλή των Ελλήνων.
Διδακτική επίσκεψη  ασφαλούς οδήγησης 62 μαθητών/τριών της Γ΄ τάξης στην κεντρική πλατεία Δήμου Τρικκαίων.
Διδακτική επίσκεψη  μαθητών της Α΄ και Β΄ τάξης στο ΚΠΕ Μακρινίτσαςγια να παρακολουθήσουν το ημερήσιο πρόγραμμα Π.Ε. «Κρήνες».
Συμμετοχή του τμήματος Α1 του Σχολείου στο 9ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο στο Πνευματικό Κέντρο Τρικάλων.
Μετακίνηση μαθητών της Α΄ και Β΄ τάξης στη Σ.Μ.Υ. για ενημέρωση.
Διδακτική επίσκεψη  μαθητών της Α΄ και Β΄ τάξης στο ΚΠΕ Περτουλίου.
Διδακτική επίσκεψη και συμμετοχή  μαθητών της Α΄ τάξης στην παρουσίαση Ρομποτικής στο Β΄ Λύκειο Τρικάλων.

2019-20

7ήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη 13 μαθητών της Α΄ Λυκείου στο 6ο Μαθητικό Ευρωπαϊκό Συνέδριο στη Βενετία και στην Φλωρεντία.
Διήμερη Εκπαιδευτική Επίσκεψη μαθητών της Α΄ Λυκείου στην Αθήνα στο πλαίσιο επίσκεψης στη  Βουλή των Ελλήνων.
Σχολικές Αθλητικές Δραστηριότητες κατά την 6ηΠανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού και της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Αθλητισμού. (Ομιλίες στο Σχολείο, Μετακίνηση στο πάρκο του Αϊ Γιώργη, Αθλητικές Δράσεις κατά ομάδες).
Διδακτική Επίσκεψη μαθητών της Α΄ Λυκείου στο Βυζαντινό Κάστρο των Τρικάλων.
Συμμετοχή του Σχολείου στο Διεθνές Δίκτυο Διασχολικών Συμπράξεων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελλάδας-Κύπρου «Χρυσοπράσινο Φύλλο».
Συμμετοχή μαθητών της Α΄ Λυκείου στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Εικονικής Επιχείρησης του Δήμου Τρικκαίων.
Δράσεις στο Σχολείο κατά την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας.
Δράσεις στο Σχολείο κατά την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία.
Εκπαιδευτική ενημέρωση με θέμα «Σεξουαλική και Αναπαραγωγική Υγεία».
Εκπαιδευτική ενημέρωση Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση «ΚΑΡ.Π.Α.» στο 4ο ΓΕΛ Τρικάλων «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης»
Εκπαιδευτική ενημέρωση «Σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα»
Συμμετοχή μαθητών σε Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό στην 1 Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών EUSΟ 2020.
Μετακίνηση μαθητών της Γ΄ Λυκείου στη ΣΜΥ για ενημέρωση.
Εκδηλώσεις στο Σχολείο και εκπαιδευτικές δραστηριότητες με αφορμή την Ημέρα  Μνήμης του Ολοκαυτώματος.
Συμμετοχή σε εμπορική Έκθεση.
Διδακτική Επίσκεψη μαθητών της Γ΄ Λυκείου στο Βυζαντινό Κάστρο των Τρικάλων.
Εκδηλώσεις στο Σχολείο για την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας.
Μετακίνηση στη Συναγωγή.

2020-21

Σχολικές Αθλητικές Δραστηριότητες κατά την 7η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού και της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Αθλητισμού.
Συνέχεια συμμετοχής του σχολείου στο διεθνές δίκτυο διασχολικών συμπράξεων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης Ελλάδας – Κύπρου “Χρυσοπράσινο Φύλλο”
Δράσεις Διαδικτυακά για την ημέρα μνήμης ολοκαύτωμα
Δράσεις Διαδικτυακά με την ψυχολόγο του Σχολείου για τη σχολική βία στις 9 Μάρτη
Λόγω σεισμού ακυρώθηκε στις 5 Μάρτη 2021 η συμμετοχή σε πρόγραμμα του ΚΠΕ Κορδελιού – Βερτίσκου
Συμμετοχή της Γ΄ Τάξης στην εκδήλωση του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού
Συμμετοχή του σχολείου στον Παν/κό Μαθητικό Διαγωνισμό Σχολικής Εφημερίδας με τίτλο “1821-2021: Αγγίζοντας τα ίχνη μιας επανάστασης”.
Σχεδίαση και υλοποίηση προγράμματος Αγωγής σταδιοδρομίας: Πάρτε το μέλλον στα χέρια σας
Διαδικτυακή εκδήλωση με τίτλο: Εκδήλωση CERN και Ψηφιακές Δεξιότητες
Υλοποίηση εξ αποστάσεως πρόγραμμα περ/κής εκπαίδευσης: Μιλώ για τη γειτονιά μου
Υλοποίηση εξ αποστάσεως πρόγραμμα αγωγής υγείας για τη διατροφή και επαγγέλματα υγείας
Υλοποίηση εξ αποστάσεως πρόγραμμα περ/κής εκπαίδευσης με το ΚΠΕ Αργυρούπολης
Υλοποίηση εξ αποστάσεως πρόγραμμα αγωγής υγείας:μεθέμα “Τι θα φάμε αύριο;”
4. Υλοποίηση πρακτικής άσκησης φοιτητών

2017-18

Συμμετοχή μαθητών/μαθητριών σε έρευνα της  Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού (Σ.Ε.Φ.Α.Α) Θεσσαλίας με σκοπό να καταγράψουν τα επίπεδα φυσικής δραστηριότητας των μαθητών και να συλλέξουν δεδομένα με τη μορφή ερωτηματολογίων. «Εντοπισμός και Παρακίνηση των υποκινητών νέων που χρειάζονται περισσότερη συμμετοχή σε φυσική δραστηριότητα».

2019-20

Παρακολούθηση από Φοιτήτρια Φιλοσοφικής Σχολής διδασκαλίας του φιλολόγου Σπύρου Γκουγκουστάμου στα πλαίσια της πρακτικής άσκησης.

5. Υλοποίηση Καινοτόμων Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής υγείας, Πολιτιστικά και Αγωγής Σταδιοδρομίας

2017-18

1. Ορθοδοξία και Δύση (Πολιτιστικό)
2. Ορθοδοξία και Βαλκάνια (Πολιτιστικό)
3. Ένα ταξίδι στη Βυζαντινή και Αναγεννησιακή Τέχνη (Πολιτιστικό)
4. Ρωμαίος και Ιουλιέτα. Η επόμενη μέρα(Πολιτιστικό)
5. Ένα ταξίδι στη Βυζαντινή και αναγεννησιακή τέχνη(Πολιτιστικό)
6. Διαδρομές στο Φυσικό Περιβάλλον και στον Πολιτισμό του Τόπου μας (Π.Ε.)
7. Αειφορική Διαχείριση Φυσικών Πόρων (Π.Ε.)
8. Φυσικό Περιβάλλον• Πλούτος ζωής
9. Σεισμός: η γνώση … ασπίδα προστασίας (Π.Ε.)
10. Τα κάστρα της Πελοποννήσου (Π.Ε.)

2018-19

1. Χρυσοπράσινο Φύλλο»: «Διαδρομές στο φυσικό περιβάλλον και στον πολιτισμό του τόπου μας (Π.Ε.)
2. Το άλσος του Προφήτη Ηλία των Τρικάλων(Π.Ε.)
3. Μεσογειακή Διατροφή (Α.Υ.)
4. Τα Κάστρα των Επτανήσων (Πολιτιστικό)
5. Δεν θα πάρω. Ευχαριστώ (Πολιτιστικό)
6. Ληθαίος: το ποτάμι της πόλης των Τρικάλων(Π.Ε.)

2019-20

1. Η συμβολή των κάστρων στο φυσικό περιβάλλον, στην παράδοση και στον πολιτισμό του τόπου μας (Π.Ε.)
2. Τα κάστρα της Ελλάδας (Π.Ε.)
3. Το κάστρο της πόλης των Τρικάλων (Π.Ε.)
4. Βυζαντινές εκκλησίες(Πολιτιστικό)
5. Τα κάστρα της Ελλάδας(Πολιτιστικό)
6. «Εικονική  Επιχείρηση» (Αγωγής Σταδιοδρομίας)
7. Συμμετοχή στο πρόγραμμα Crocus

2020-21

1. Η συμβολή των κάστρων στο Φυσικό Περιβάλλον, στην Παράδοση και στον Πολιτισμό του Τόπου μας (Π.Ε.)
2. Σεισμός: Η γνώση είναι προστασία(Π.Ε.)
3. Αρωματικά και φαρμακευτικά φυτά του τόπου μας (Π.Ε.)
4. 200 χρόνια από την Ελληνική επανάσταση-Τιμώντας τους ήρωες του 1821(Πολιτιστικό)
5. Μαθαίνω και φροντίζω τον εαυτό μου (Α.Υ.)
6. Μαθαίνω να ζω με ασφάλεια(Α.Υ.)
7. Διατροφή και εξετάσεις: τι πρέπει να προσέξω(Α.Υ.)
8. The Tipping Point (Αγωγής Σταδιοδρομίας)
9. Συμμετοχή στο πρόγραμμα Crocus
10. Συμμετοχή στο Πρόγραμμα : Τα σχολεία αναζητούν την ιστορία τους

6. Προγραμματισμένες δράσεις για το διδακτικό έτος

2020 -21

Συμμετοχή μαθητών και καθηγητριών στο ποιητικό συμπόσιο του 3ου ΓΕΛ Τρικάλων
Συμμετοχή στο διεθνές Δίκτυο «Χρυσοπράσινο Φύλλο»με το Λύκειο Α΄ Εθνάρχου Μακαρίου Πάφου σε συνεργασία με το ΚΠΕ Αργυρούπολης.
Συμμετοχή στο 10o Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας
7. Από το 2017 το 4ο ΓΕΛ Τρικάλων συμμετέχει σταδίκτυα όπως
Διεθνές δίκτυο ΠΕ «Χρυσοπράσινο φύλλο» ΚΠΕ Αργυρούπολης
Εθνικό Θεματικό Δίκτυο ΠΕ «ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ» ΚΠΕ Αρχανών
Εθνικό Θεματικό Δίκτυο ΠΕ «Τα σπήλαια της Ελλάδας στο φως» ΚΠΕ Βάμου
Εθνικό Θεματικό Δίκτυο ΠΕ «Εκπαιδευτικό orienteering: πλοήγηση σε φυσικό και οικιστικό περιβάλλον με χρήση πυξίδας και χάρτη» ΚΠΕ Βιστωνίδας

Εθνικό Θεματικό Δίκτυο ΠΕ «Παραδοσιακοί Οικισμοί και Φύση» ΚΠΕ Κόνιτσας

Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Π.Ε. «Υδροκίνηση» ΚΠΕ Φιλιατών
Εθνικό Θεματικό Δίκτυο ΠΕ«Η Ελιά» ΚΠΕ Καλαμάτας
Εθνικό Θεματικό Δίκτυο ΠΕ «Βιώσιμη Πόλη» ΚΠΕ Κορδελιού-Βερτίσκου

Εθνικό Θεματικό Δίκτυο ΠΕ «Όταν η Φύση δημιουργεί Πολιτισμό» ΚΠΕ Ομηρούπολης-Χίου

Εθνικό Θεματικό Δίκτυο ΠΕ «Κάστρο: ο τόπος το ορίζει και ο άνθρωπος το χτίζει» ΚΠΕ Μολάων

Για όλα τα παραπάνω το σχολείο χαρακτηρίζεται ως Πειραματικό  Λύκειο με την με Αρ. Πρωτ.: 51614/Δ6/11-05-2021

Σε ένα Πειραματικό Λύκειο οι μαθητές/τριες, λόγω του τύπου του σχολείου, έχουν ισχυρά κίνητρα για μάθηση και πολλαπλά ενδιαφέροντα, συμμετέχουν σε ομίλους αριστείας, σε διαγωνισμούς και δράσεις και οι βαθμολογικές τους επιδόσεις κυμαίνονται σε υψηλό επίπεδο με κάποιες εξαιρέσεις. Διαμένουν στην πλειονότητά τους στην πόλη των Τρικάλων και οι υπόλοιποι στα γύρω χωριά. Η κοινωνική διαστρωμάτωση των γονέων – κηδεμόνων είναι διαφορετική και πολλαπλών επιπέδων. Η επικοινωνία και η συνεργασία τους με το σχολείο είναι πολύ καλή με ελάχιστες εξαιρέσεις και ο Σύλλογος γονέων είναι υποστηρικτικός.

Η μεταφορά των μαθητών στο σχολείο μας γίνεται με ευθύνη των γονέων. Χορηγείται δελτίο μετακίνησης με τα αστικά και υπεραστικά λεωφορεία σε όσους μαθητές /ριες επιθυμούν. Όπου δεν υπάρχει αστική ή υπεραστική γραμμή, η μετακίνηση γίνεται με αστικό λεωφορείο και με ταξί μισθωμένα από την περιφέρεια.

Το σχολείο λειτουργεί με κανονικό ωρολόγιο πρόγραμμα (35 διδακτικές ώρες για την Α’ τάξη, 35 για την Β’  και 32 για την Γ’  τάξη). Η ώρα έναρξης των μαθημάτων είναι 8 π.μ. και λήξης 13:35. Το ωράριο των ομίλων ξεκινά με τη λήξη των μαθημάτων και φτάνει μέχρι τις 3:30 μ.μ.

Η καλή λειτουργία του σχολείου τον πρώτο χρόνο συντέλεσε στο να κατατεθούν πολύ περισσότερες αιτήσεις – σε σχέση με τις προσφερόμενες θέσεις – γονέων για εγγραφή μαθητών στην Α’ Τάξη το σχ. έτος 2022-23.

1. Συμμετοχή πολιτιστικές και κοινωνικές εκδηλώσεις

2021-22

Διοργάνωση Εθελοντικής Αιμοδοσίας με το Σύλλογο Γονέων (πράξη 54η) 2021.

2022-23  

Μουσική Εκδήλωση στο Πνευματικό Κέντρο για τα δικαιώματα του παιδιού σε συνεργασία με τον Δήμο Τρικκαίων (πράξη 52η /17-11-2022 ).

2. Συμμετοχή και διακρίσεις σε πανελληνίους και διεθνείς διαγωνισμούς

2021-22

Συμμετοχή στον 12ο Διαγωνισμό Ταινιών μικρού μήκους: Cinema … διάβασες; (πράξη 48η).
Συμμετοχή στον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό: Μαθητές σε ρόλο διπλωμάτη του συλλόγου ΡΟΗ (πράξη 43η).
Συμμετοχή στον Πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό Φυσικής: Αριστοτέλης 2022 (πράξη 85η).
Συμμετοχή σε διαγωνισμό Mini Jam Arcade του Ιδρύματος Ευγενίδη (πράξη 59η).
Συμμετοχή στον 9ο Διεθνή μαθητικό Διαγωνισμό: η εκπαίδευση και ο ξεριζωμός του Ελληνισμού (πράξη 72η).
Συμμετοχή σε Διαγωνισμό πειραμάτων της ΠΑΝΕΚΦΕ (πράξη 77η).
Συμμετοχή στο 9ο Συμπόσιο ποίησης και Λογοτεχνίας 2022 (πράξη 78η).
Συμμετοχή στον Εθνικό Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας 2022 με σημαντική διάκριση (πράξη 52η).

2022-23  

Συμμετοχή σε Διαγωνισμό «Πιάσε τη σημαία» (πράξη 53/17-11-22 ).
Συμμετοχή στον 11ο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό Γρηγόρης Πεντζίκης

(πράξη 54/17-11-22 ).

Συμμετοχή σε διαγωνισμό Ρομποτικής (πράξη 78η/26-1-23).
3. Υλοποίηση ερευνητικών δράσεων και καινοτόμων διδακτικών πρακτικών

2021-22

Συμμετοχή σε Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Τα παιδιά σώζουν Ζωές στα πλαίσια του προγράμματος WEBINAR- SOS Schools Kids Save Lives. (Πράξη 25η).
Πρόγραμμα Ανταλλαγής Future Leaders Exchange Programme (FLEX) 2022-2023 (πράξη 31η).
Συμμετοχή στη Euroscola 2021-2022 (πράξη 33η).
Βουλή των Ελλήνων: Βήματα Δημοκρατίας- Κάνοντας πράξη τη Συμμετοχή (πράξη 40η / 08-11-2021 και 93η) .
Συνεργασία με το Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Πατρών (πράξη 50η) και συμμετοχή σε Διημερίδα για το Μικρασιατικό Ελληνισμό.
Συμμετοχή στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο: Τοπική Ιστορία και Εκπαίδευση: το Αποτύπωμα του 1821 στον τόπο μου(πράξη 70η).
Συμμετοχή στο Διαγωνισμό της Ερασμίου Ελληνογερμανικής Σχολής «Μαθητές σε ρόλο πρεσβευτή: οι μαθητές παρουσιάζουν ένα μνημείο του τόπου τους» (πράξη 80η).

2022-23  

Ημέρα σχολικού αθλητισμού (πράξη 17η/26-09-22).
Ευρωπαϊκή ημέρα γλωσσών (πράξη 18η/26-09-22).
Συμμετοχή σε πρόγραμμα ανταλλαγής (πράξη 56η/17-11-22).
Συμμετοχή σε δράση Plastic Pirates Greece (πράξη 57η/24-11-22).
1η Τετραήμερη Συνάντηση Φιλοξενήθηκαν 18 μαθητές/τριες από την Πάφο της Κύπρου(πράξη 58η/24-11-22).
2η Τετραήμερη Συνάντηση Φιλοξενήθηκαν 18 μαθητές/τριες από την Ελλάδα στην Πάφο της Κύπρου (πράξη 75η/23-1-23).
Υλοποίηση εκδηλώσεων Ημέρα μνήμης του Ολοκαυτώματος 27 Ιανουαρίου(πράξη 76η/23-1-23).
Εορτή των Τριών Ιεραρχών και υιοθεσία Βυζαντινού μνημείου (πράξη 77η/26-1-23).
Υλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων  Αγωγής Υγείας Σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα (πράξη 88η/13-2-23).
Συμμετοχή στο 10ο Συμπόσιο Ποίησης (πράξη 91η/222-23).
Συνεργασία του σχολείου με το ΓΕΛ Βελεστίνου (πράξη91η /222-23).
Υλοποίηση δράσεων για τον σχολικό εκφοβισμό (πράξη97η /1-3-23).
Συμμετοχή σε έρευνα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (πράξη 101η /6-3-23).
Υλοποίηση δράσεων για τη  Γαλλοφωνία (πράξη 111η/21-3-23).
4. Υλοποίηση Καινοτόμων Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής υγείας, Πολιτιστικά και Αγωγής Σταδιοδρομίας

2021-22

Α.  ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Βότανα, ευεξία και υγεία
Τα πετρογέφυρα της Ελλάδας-Λαϊκή Αρχιτεκτονική
Η πολιτιστική κληρονομιά ως εφαλτήριο επιχειρηματικότητας

Β.  ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ

Δι΄ αυτά πολεμήσαμεν”: Τα αρχαία μνημεία ως θεματοφύλακες του Ελληνικού και παγκόσμιου πολιτισμού και το “θαύμα” του Παρθενώνα
Ακροπόλεις, φρούρια, κάστρα: Η διαχρονική εξέλιξη της οχύρωσης στον Ελλαδικό χώρο
Νέοι Ομηρίδες-Η μήνις του Αχιλλέα
Ο προσφυγικός συνοικισμός Τρικάλων και η πολιτιστική του συνεισφορά
Αθήνα: πρωτεύουσα του πολιτισμού από την αρχαιότητα ως σήμερα

2022-23

Α.  ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (πρ.34/27-10-2022)

Πέτρα υλικό δόμησης και ομορφιάς (δύο προγράμματα) για τα δυο τμήματα της Β΄ Λυκείου.
Χρυσοπράσινο Φύλλο: Η Πολιτιστική Κληρονομιά εφαλτήριο ανάπτυξης ενός τόπου.
Orienteering μια ευκαιρία ανάπτυξης Περιβαλλοντικής συνείδησης των εφήβων (δύο προγράμματα) για τα δυο τμήματα της Β΄ Λυκείου.
Σεισμός η γνώση ασπίδα προστασίας

Β.  ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ

Πολιτιστικές διαδρομές σε σύγχρονες πόλεις
Cultural paths in modern cities through the use of ICT.
Δεν Ξεχνώ: ιστορική μνήμη των αλησμόνητων πατρίδων .
Παπαδιαμαντικές Ιστορίες από τη Σκιάθο έως την Αθήνα.
5. Προγραμματισμένες δράσεις για το διδακτικό έτος

2020 -21

Γιορτή 28ης Οκτωβρίου 1940. Δημιουργία ταινίας μυθοπλασίας (πράξη 30η).
Συμμετοχή σε πρόγραμμα του  ΚΕΠΕΑ Περτουλίου-Τρικκαίων (πράξη 32η).
Επέτειος Πολυτεχνείου. Δημιουργία ταινίας μυθοπλασίας (πράξη 37η).
Καινοτόμα Σχολεία της ΕΕΠΕΚ (πράξη 39η)
Ενημέρωση μαθητών Γ΄ Λυκείου Ιστορία Κατεύθυνσης (πράξη 44η).
Project: Human rights for beginners-2 (πράξη 45η).
Συμμετοχή σε Tipping Point (πράξεις 47η / 74η / 92η /97η).
Συμμετοχή σε Εργαστήριο Επιχειρηματικότητας στη Σχολική Εκπαίδευση (πράξη 49η).
Συμμετοχή στο 11ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας Τρικάλων (πράξη 51η).
Συμμετοχή σε Ημερίδα Ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης με τίτλο: ο ρόλος των μαθητικών Συμβουλίων στην τοπική κοινωνία (πράξη 53η).
Συμμετοχή σε βιωματικό σεμινάριο για Πρώτες Βοήθειες (πράξη 55η).
Βυζαντινή τέχνη και θεολογικοί συμβολισμοί (πράξη 58η).
Συμμετοχή σε εκδήλωση  Τρίκαλα. Κλιματικά ουδέτερη πόλη ως το 2030 (πράξη 62η).
Συμμετοχή σε Διαπεριφερειακό Θεματικό Δίκτυο: Ασφάλεια στο Διαδίκτυο (πράξη 63η).
Συμμετοχή στο Εργαστήριο : Ο GDPR και οι 40 κλέφτες: ιδιωτικότητα και προσωπικά δεδομένα στην ψηφιακή εποχή (πράξη 66η).
Συμμετοχή στην Εκδήλωση για την ημέρα μνήμης του Ολοκαυτώματος (πράξη 68η).
ΤΘΔΠΕΠΘ με τίτλο : Βιωματική μάθηση- δράσεις και ενημερώσεις σε ιστορικούς πολιτιστικούς και περιβαλλοντικούς χώρους του τόπου μου (πράξη 71η).
Συμμετοχή στο πείραμα του Ερατοσθένη για τον υπολογισμό της ακτίνας της Γης (πράξη 79η).
Συμμετοχή σε Ενημερωτική εκδήλωση του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (πράξη 83η ).
Συμμετοχή στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας (ΚΘΒΕ) στην Εκπαίδευση (πράξη 85η).
Συμμετοχή στον Πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό Φυσικής: Αριστοτέλης 2022 (πράξη 85η).
Γιορτή 25ης Μαρτίου 1821. Δημιουργία ταινίας μυθοπλασίας. (πράξη 88η).
Συμμετοχή στους Σχολικούς Αθλητικούς Αγώνες (πράξη 89η).
Συμμετοχή σε πρόγραμμα του ΚΠΕ Ομηρούπολης Χίου και
Συμμετοχή σε Διαδικτυακό Διαγωνισμό Οικονομικών: Ερμής (πράξη 90η ).
Συμμετοχή στο 2ο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ (πράξη 96η).
Συμμετοχή σε εκδήλωση του Δήμου Τρικάλων για την παρουσίαση της Πλατφόρμας: U- REPORT GREECE (πράξη 98η).
Συμμετοχή στη Γιορτή της Ευρώπης του Μουσικού Σχολείου Τρικάλων (πράξη 99η).
Συμμετοχή σε Αστρονομία και διαστημική εξερεύνηση (πράξη 101η ).

2022-23  

Συμμετοχή στο 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Τοπικής Ιστορίας και εκπαίδευσης. Η Μικρασιατική καταστροφή και η διδακτική προσέγγιση της στο σύγχρονο σχολείο. (πράξη 40η /31-10-2022 ).
Συμμετοχή στο Δίκτυο σχολείων «Έλα να σου μιλήσω για τον τόπο μου» (πράξη 41η /31-10-2022 ).
Υλοποίηση Ενισχυτικής Διδασκαλίας (Φυσική και Χημεία) (πράξη 42η /31-10-2022 ).
Συμμετοχή στον 5ο Διεθνή μαθητικό διαγωνισμό οπτικοακουστικής δημιουργίας (πράξη 43η /31-10-2022 ).
Συμμετοχή στο 7ο Ευρωπαϊκό  Μαθητικό Συνέδριο « Κοινές Ευρωπαϊκές Αρχές και Αξίες και η συνεισφορά της Ελλάδας  και του Πολιτισμού της στην διαμόρφωσή τους (πράξη 44η /31-10-2022 ).
Συμμετοχή στο Δίκτυο Σχολείων : Τα σχολεία αναζητούν την ιστορία τους (πράξη 45η /31-10-2022 ).
Συμμετοχή στον 2ο Πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό της Ερασμίου- Ελληνογερμανικής Σχολής (πράξη 46η/3-11-2022 ).
Συμμετοχή στον 83ο Πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό «ο Θαλής» (πράξη 47η /3-11-2022 ).
Συμμετοχή στον  Πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό διηγήματος 1822-2022 100 χρόνια από την Καταστροφή (πράξη 48η /3-11-2022 ).
Συμμετοχή στον  9ο Πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό: Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια  -εκπαιδευτικές γέφυρες.Το 4ο ΓΕΛ απέσπασε το 1ο Βραβείο (πράξη 51η /17-11-2022 ).
Συμμετοχή σε διαγωνισμό εορτασμού της Ευρωπαϊκής ημέρας γλωσσών (πράξη 64η/22-12-22).
Εκπαιδευτική Επίσκεψή στην Αθήνα (πράξη 67η/11-1-23).
Συμμετοχή στον  15ο Πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό Ομίλου Πετρούπολης (πράξη 113η/273-23).
Συμμετοχή στον  2ο Μαθητικό διαγωνισμό ΝΕΟΙ Και ΕΥΡΩΠΗ (πράξη 114η/27-3-23).
Επίσκεψη μαθητών/τριών στη ΣΜΥ (ΜΟΥΣΕΙΟ )(πράξη 117η/27-3-23).
Συνέντευξη με τον Διευθυντή ΔΔΕ Τρικάλων (πράξη 118η/27-3-23).
Διδακτική Επίσκεψη στο Μύλο Ματσόπουλου ενημέρωση για το Βιομηχανικό Μουσείο Υδροκίνησης και το Λεωφορείο χωρίς οδηγό  (πράξη 119η/27-3-23).
Συμμετοχή στο 2ο Πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό Μαθηματικής Λογικής και Υπολογιστικής Σκέψης (πράξη 122η/27-3-23).
Ενημερωτική εκδήλωση για το κάπνισμα  (πράξη 123η/27-3-23).
Επίσκεψή του Δημοτικού Σχολείου Μεγαλοχωρίου  για την εκμάθηση Παραδοσιακών Τραγουδιών του Λαζάρου και έτσι απέσπασαν βραβείο στο Διαγωνισμό Λαζαρίνες 2023 του Δήμου Τρικκαίων (πράξη 124η/27-3-23)..
6. Προγραμματισμένες επισκέψεις

2021 -22

Διήμερη ΚΠΕ Μακρινίτσας (πράξη 42η/2021)
Τριήμερη Κέρκυρα (πράξη 86η και 91η/2021)
Διήμερη Αθήνα για βράβευση στο Διαγωνισμό της Ερασμείου Ελληνογερμανικής σχολής – στη συνέχεια Δελφοί συμμετοχή στο Συνέδριο (Παρουσίαση εργασιών (πράξη 94η/2021).
Διδακτική Επίσκεψή στο Φρούριο Τρικάλων Ευχέλαιο στην Εκκλησία της Παναγίας Επίσκεψης για τους μαθητές/τριες της Γ τάξης (πράξη 102η /2021)

2022-23  

Πολυήμερη επίσκεψη στη Σερβία/Βελιγράδι (πράξη 29η/17-10-22).

Εκπαιδευτική επίσκεψη στη Καστοριά – Φλώρινα – Πρέσπες – Κοζάνη (πράξη 35η/27-10-22).

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μύλο Ματσόπουλου (πράξη 39/31-10-22 ).

Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Πάρκο Αη Γιώργη (πράξη 61η/7-12-22).

Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Λαογραφικό και Αθλητικό Μουσείο (πράξη 63η/19-12-22).

7. Δημιουργία Ομίλων Αριστείας και δημιουργικότητας

2021-22

Όμιλος Παραδοσιακού χορού: Στα μονοπάτια της Παράδοσης\
Όμιλος Ρομποτικής
Όμιλος  Θεατρικό Εργαστήρι
Όμιλος Κινηματογραφικό Εργαστήρι
‘Όμιλος Δημιουργία Ηλεκτρονικού Περιοδικού Δημοσιογραφίας

2022-23  

Όμιλος Προφορικής Ιστορίας
Όμιλος Ρομποτικής
Όμιλος  Θεατρικό Εργαστήρι Α΄ Λυκείου
Όμιλος  Θεατρικό Εργαστήρι Β΄ Λυκείου
Όμιλος Κινηματογραφικό Εργαστήρι
‘Όμιλος Δημιουργία Ηλεκτρονικού Περιοδικού Δημοσιογραφίας
8. Από το 2021 μέχρι σήμερα το 4ο Πειραματικό ΓΕΛ Τρικάλων συμμετέχει σε Εθνικά και Διεθνή Δίκτυα όπως:

Συνέχιση της συμμετοχής στο Διεθνές Δίκτυο«Χρυσοπράσινο Φύλλο» (πράξη 25η/07-10-22) ΚΠΕ Αργυρούπολης

Εθνικό Θεματικό Δίκτυο ΠΕ «ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ» ΚΠΕ Αρχανών
Εθνικό Θεματικό Δίκτυο ΠΕ «Εκπαιδευτικό orienteering: πλοήγηση σε φυσικό και οικιστικό περιβάλλον με χρήση πυξίδας και χάρτη» ΚΠΕ Βιστωνίδας

Εθνικό Θεματικό Δίκτυο ΠΕ «Παραδοσιακοί Οικισμοί και Φύση» ΚΠΕ Κόνιτσας

Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Π.Ε. «Υδροκίνηση» ΚΠΕ Φιλιατών
Εθνικό Θεματικό Δίκτυο ΠΕ«Η Ελιά» ΚΠΕ Καλαμάτας
Εθνικό Θεματικό Δίκτυο ΠΕ «Βιώσιμη Πόλη» ΚΠΕ Κορδελιού-Βερτίσκου

Εθνικό Θεματικό Δίκτυο ΠΕ «Όταν η Φύση δημιουργεί Πολιτισμό» ΚΠΕ Ομηρούπολης-Χίου

Εθνικό Θεματικό Δίκτυο ΠΕ «Κάστρο: ο τόπος το ορίζει και ο άνθρωπος το χτίζει» ΚΠΕ Μολάων
Εθνικό Θεματικό Δίκτυο ΠΕ “Τα Πετρογέφυρα της Ελλάδας” ΚΠΕ Μακρινίτσας
Εθνικό Θεματικό Δίκτυο ΠΕ “Τα βότανα στη ζωή μας”ΚΠΕ Μακρινίτσας

Με την ολοκλήρωση της θητείας μου, κάνοντας ένα μικρό απολογισμό, αισθάνομαι την ανάγκη να υπενθυμίσω πως, 6 χρόνια μετά με ειλικρίνεια,  αμοιβαία κατανόηση και   συνεργασία πετύχαμε πάρα πολλά. Το λένε καθημερινά τα μάτια των παιδιών που λάμπουν από ευτυχία. Πρώτη φορά άκουσα τους γονείς να  περιγράφουν με πόση χαρά έρχονται στο σχολείο τα παιδιά τους και πόσο ικανοποιημένοι/ες είναι οι μαθητές /μαθήτριές μας. Με σύνεση, συναίνεση, αλληλεγγύη, συναδελφικότητα αλλά κυρίως με εντιμότητα, με νομιμότητα, τήρηση των κανόνων,  με αγάπη, δικαιοσύνη και ισότητα κατά τη διάρκεια της θητείας μου μπορέσαμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό για το μέλλον των μαθητών/τριών μας. Άθελα μου ίσως στεναχώρησα κάποιους τηρώντας πιστά το νόμο (συναδέλφους-γονείς και μαθητές/μαθήτριες) τους ζητώ συγγνώμη.

Για την άριστη συνεργασία μου όλα αυτά τα χρόνια, αισθάνομαι την ανάγκη να ευχαριστήσω τους φορείς, την Ιερά Μητρόπολη – Μητροπολίτη και ιερείς, τον Αντιπεριφερειάρχη, Χρ. Μιχαλάκη και τους συνεργάτες του, τον Γιάννη Μπουτίνα και τον Ντίνο Μπάρδα, τον Δήμαρχο, Δημήτρη Παπαστεργίου και τους Αντιδημάρχους, Άκη Αναστασίου, Έφη Λεβέντη , Μιχάλη Λάππα, τη Σχολική Επιτροπή και κυρίως τον ΝικοΜπατατέγα, για τη βοήθεια και τη συνεργασία για την ολοκλήρωση του 2ου εργαστηρίου πληροφορικής, το ΤΕΦΑΑ, τη ΣΜΥ και τα ΜΜΕ.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες οφείλω στην κ. Νάτσινα που με βοήθησε με τις δυσκολίες που συναντήσαμε  λόγω Covid19 και το τμήμα της ΣΜΥ που μας δέχτηκε όσες φορές χρειάστηκε για ομαδικό έλεγχο Tests. Επίσης ευχαριστώ τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς για την εμπιστοσύνη που με περιέβαλαν βοηθώντας και εμπλουτίζοντας μεενσυναίσθηση στο διοικητικό μου έργο.  Ευχαριστώ τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων για την υποστήριξη, την αλληλεπίδραση, την κατανόηση και τους γονείς που στήριξαν το σχολείο μας εμπλουτίζοντας το με δωρεέςώστε όλοι οι χώροι να διαθέτουν προτζέκτορες και υπολογιστές.  Το σχολείο μας στήριξε οικονομικά και ο Αθανάσιος Λούκας καθώς έχει μεγάλη εμπιστοσύνη στο έργο μου και στην εργατικότητα μου. Τον ευχαριστώ θερμά.

Πετύχαμε πολλά! Εύχομαι, το 4ο Πειραματικό ΓΕΛ Τρικάλων «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης» να συνεχίσει με το ίδιο όραμα και οι αυριανοί ενεργοί πολίτες να θέτουν στόχους που θα τους κάνουν ξεχωριστούς και με όλη τη σημασία της λέξης «ανθρώπους». Στα παιδια θα ήθελα να υπενθυμίσω τα εξής

1. Όλοι έχουμε δυνάμεις μέσα μας, που αν τις ενεργοποιήσουμε, μπορούμε να κάνουμε θαύματα αρκεί να έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στον εαυτό μας.

2. Η ευγενική άμιλλα να είναι το λάβαρό σας. Οι προσπάθειες σας να έχουν πάντα ποιότητα. Τα μέσα να είναι θεμιτά.  Ο αγώνας σας καθαρός. Ο δρόμος αυτός είναι κουραστικός· είναι όμως πιο δίκαιος και πιο ανθρώπινος.

3. Επαγρυπνήστε, αναζητείστε μη μείνετε θεατές στο ταξίδι της ζωής, γιατί οι θεατές δεν αμείβονται. Να μάθετε να ξεπερνάτε τα εμπόδια, μετά τη μπόρα βγαίνει το ουράνιο τόξο, μετά τη δύση ακολουθεί η ανατολή.  

4. Να ακούτε τους γονείς σας. Αυτοί σας αγαπούν περισσότερο απ’ όλους και θέλουν πάντα το καλό σας και την επιτυχία σας. Ακόμα και όταν οι συμβουλές τους δεν σας ταιριάζουν ακούστε τους προσεκτικά γιατί έχουν δει περισσότερα από εσάς. Και δυστυχώς η πείρα δεν διδάσκεται.

4. Σπουδαίο ρόλο στην πρόοδο σας θα παίξουν και οι παρέες που θα κάνετε,  οι φίλοι σας. Να έχετε πάντα ανοιχτά και άγρυπνα τα μάτια της ψυχής σας.

5.  Η αυτογνωσία μας βοηθάει να γνωρίζουμε ως που μπορούμε να φτάσουμε  έτσι οι στόχοι που βάζετε θα σας κάνουν να νιώθετε όμορφα, άνετα, ήρεμα και θα αξιοποιήσετε όλες τις δυνάμεις που κρύβετε μέσα σας κι αν ψάξετε θα βρείτε ότι κρύβετε πολλές !!!

Τέλος, ευχαριστώ τους ακούραστους συνεργάτες μου καθηγητές/καθηγήτριες του 4ου ΓΕΛ Τρικάλων «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης» που συνεχίζουν στο 4οΠειραματικό ΓΕΛ Τρικάλων «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης» με τους οποίους  συνεργαστήκαμε πριν τον χαρακτηρισμό του σχολείου ως Πειραματικό. Νιώθω απέραντη ευγνωμοσύνη για την στήριξη, αλλά κυρίως για το καθημερινό χαμόγελο και την αγάπη που εισέπραξα από όλη τη σχολική κοινότητα (μαθητές /μαθήτριες, εκπαιδευτικούς γονείς) όλα αυτά τα χρόνια της καθημερινής μας συνύπαρξης. Σας ευχαριστώ όλες και όλους θερμά μέσα από τα βάθη της ψυχής μου.

Με αίσθημα τιμής και αξιοπρέπειας

Η απερχόμενη Διευθύντρια του 4ου Πειραματικού ΓΕΛ Τρικάλων

«Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης»

Μαριάννα Αποστόλου  

Γαλλικής  Φιλολογίας, Πολιτισμολόγος,

MSc, M.A.

roz-panthiras-adv1
χαλβάς Γούναρης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *