Ερώτηση από την Μαρίνα Κοντοτόλη για το σύστημα πρόσληψης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Στη Βουλή έφερε, η Βουλευτής Τρικάλων του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Μαρίνα Κοντοτόλη, την έντονη ανησυχία δεκάδων χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών για τις προγραμματικές εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, αναφορικά με την αλλαγή του συστήματος πρόσληψης του εκπαιδευτικού προσωπικού.

 Τρίκαλα, 27 Ιουλίου 2023

Αναφορά προς  τον Υπουργό Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κατατέθηκε σήμερα με πρωτοβουλία της Βουλευτή Τρικάλων του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Μαρίνας Κοντοτόλη, ζητώντας να ενημερωθεί η Βουλή για το πώς πρόκειται η κυβέρνηση να αντιμετωπίσει την αναστάτωση που έχουν προκαλέσει οι προγραμματικές εξαγγελίες της, για την αλλαγή του συστήματος διορισμών των εκπαιδευτικών.

Ειδικότερα, όπως αναφέρουν σε κοινό δελτίο τύπου 16 Σύλλογοι Εκπαιδευτικών, η κυβέρνηση αδιαφορεί για το ιδιότυπο καθεστώς των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες στην εκπαίδευση. Με τις εξαγγελίες της προετοιμάζει νέες φουρνιές ανέργων κι επισφαλώς εργαζόμενων στην εκπαίδευση.

Τονίζουν, μάλιστα, ότι δε θα δεχθούν αιφνιδιαστικές ανατροπές στη ζωή τους, ενώ εργάζονται για πολλά χρόνια ως αναπληρωτές στην εκπαίδευση. Απαιτούν, δε, ειλικρινή διάλογο και διαβούλευση από μηδενική βάση και με ισότιμη συμμετοχή των Συλλόγων τους και των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ).

Ακολουθεί ολόκληρη η αναφορά:

Προς το Προεδρείο της Βουλής των Ελλήνων

ΑΝΑΦΟΡΑ

Προς τον κ. Υπουργό Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

ΘΕΜΑ: «Έντονη ανησυχία κι αναστάτωση προκάλεσαν οι προγραμματικές εξαγγελίες του κ. Πιερρακάκη για την αντικατάσταση του συστήματος πρόσληψης αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών».

Η Βουλευτής Τρικάλων του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Μαρίνα Κοντοτόλη,  έχοντας υπόψη της το κοινό Δελτίο Τύπου πληθώρας Συλλόγων αναπληρωτών εκπαιδευτικώνγενικής και ειδικής αγωγής Α/θμιας & Β/θμιαςεκπαίδευσης, το καταθέτει ως Αναφορά προς τον κ. Υπουργό Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, προκειμένου να λάβει γνώση και να απαντήσει  στην αγωνία δεκάδων χιλιάδων εργαζομένων στην εκπαίδευση τι πρόκειται να πράξει αναφορικά με το σύστημα διορισμού τους.

Στο κοινό Δελτίο Τύπου οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί αναφέρουν, μεταξύ άλλων:

Μετά τις προγραμματικές δηλώσεις του νέου Υπουργού Παιδείας, κ. Πιερρακάκη, και την εξαγγελία νέου συστήματος διορισμών και προσλήψεων εκπαιδευτικών με βάση τον γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ, προκλήθηκε, αναπόφευκτα, έντονη ανησυχία και αναστάτωση σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα.
Αντί της διόρθωσης των στρεβλώσεων της αδιοριστίας και της αναπλήρωσης με την εξασφάλιση σταθερών και αξιοπρεπών θέσεων εργασίας, παρατηρείται η δημιουργία νέων φουρνιών ανέργων και επισφαλώς εργαζομένων, υπονομεύοντας έτσι το ίδιο το σχολείο και τη σχολική ζωή εν γένει.
Η επιστροφή στην κανονικότητα -όπως ανέφερε ο νέος Υπουργός Παιδείας- προϋποθέτει τη συνέχιση των μόνιμων διορισμών, χωρίς αιφνιδιασμούς και ανατροπές στη ζωή των εκπαιδευτικών, που για χρόνια στηρίζουν το δημόσιο σχολείο και υπηρετούν τον στρεβλό θεσμό του αναπληρωτή.
Απαιτούμε ειλικρινή διάλογο και διαβούλευση από μηδενική βάση με εξασφαλισμένη την ισότιμη συμμετοχή του εκπαιδευτικού κλάδου με εκπροσώπους όλων των υπογραφόντων Συλλόγων, μαζί με τις αντίστοιχες Ομοσπονδίες.

Παρακαλούμε για την απάντηση και τις δικές σας ενέργειες.

Αθήνα, 27 Ιουλίου 2023

Οι καταθέτοντες Βουλευτές

Κοντοτόλη Μαρίνα

Ακρίτα  Έλενα

Δούρου  Ειρήνη

Ζεϊμπέκ  Χουσεΐν

Ηλιόπουλος  Όθων

Καλαματιανός  Διονύσιος-Χαράλαμπος

Μπάρκας  Κωνσταντίνος

Ξανθόπουλος  Θεόφιλος

Σαρακιώτης  Ιωάννης

ΤζούφηΜερόπη

Ψυχογιός  Γεώργιος

Επισυνάπτεται το κοινό Δελτίο Τύπου των Συλλόγων αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΥ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΑΣΕΠ
Μετά τις προγραμματικές δηλώσεις του νέου Υπουργού Παιδείας, κ. Πιερρακάκη, και την εξαγγελία νέου συστήματος διορισμών και προσλήψεων εκπαιδευτικών με βάση τον γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ, προκλήθηκε, αναπόφευκτα, έντονη ανησυχία και αναστάτωση σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα. Ως απότοκο, σύσσωμοι οι εκπαιδευτικοί Σύλλογοι κινηθήκαμε τάχιστα και συνεδριάσαμε από κοινού με στόχο τη χάραξη κοινού τρόπου δράσης. Άλλωστε, η σαφής κλιμάκωση της κυβερνητικής πολιτικής χωρίς καμία προηγούμενη διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα, παρά τις σχετικές διαβεβαιώσεις, επιτάσσει, αναντίρρητα, τη συνεργασία και τη συλλογική προσπάθεια.
Ο γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ συνιστά ένα αναχρονιστικό σύστημα διορισμών, εφόσον δοκιμάστηκε στο παρελθόν και κατά γενική ομολογία απέτυχε, αφήνοντας κατάλοιπα για πολλά χρόνια, χωρίς να λύσει κανένα πρόβλημα. Τουναντίον, αποτελεί παράγοντα ενίσχυσης της εργασιακής ανασφάλειας και του άγχους των εκπαιδευτικών, καθώς θέτει εν μία νυκτί σε αμφισβήτηση την πρόσβαση στην αγορά εργασίας σε ανθρώπους που ασκούν για χρόνια το επάγγελμα του εκπαιδευτικού, ανατρέποντας τον προγραμματισμό ζωής χιλιάδων συναδέλφων. Αντί της διόρθωσης των στρεβλώσεων της αδιοριστίας και της αναπλήρωσης με την εξασφάλιση σταθερών και αξιοπρεπών θέσεων εργασίας, παρατηρείται η δημιουργία νέων φουρνιών ανέργων και επισφαλώς εργαζομένων, υπονομεύοντας έτσι το ίδιο το σχολείο και τη σχολική ζωή εν γένει.
Επιπροσθέτως, μόνο ως αλλοπρόσαλλη και ανεδαφική θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η κυβερνητική επιλογή που αφορά στην οποιαδήποτε αλλαγή συστήματος, την ώρα που μόλις τρεις μήνες πριν κληθήκαμε να συμμετέχουμε σε προκήρυξη κατάρτισης νέων πινάκων κατάταξης, των οποίων την έκδοση ακόμη αναμένουμε. Η επιστροφή στην κανονικότητα -όπως ανέφερε ο νέος Υπουργός Παιδείας- προϋποθέτει τη συνέχιση των μόνιμων διορισμών, χωρίς αιφνιδιασμούς και ανατροπές στη ζωή των εκπαιδευτικών, που για χρόνια στηρίζουν το δημόσιο σχολείο και υπηρετούν τον στρεβλό θεσμό του αναπληρωτή.
Με το παρόν δελτίο Τύπου, ως Σύλλογοι που εκπροσωπούμε τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, Ειδικό Εκπαιδευτικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό τοποθετούμαστε ενιαία και ομόφωνα:
➢ Απορρίπτουμε συντριπτικά και μαζικά κάθε ενδεχόμενο γραπτού διαγωνισμού για τον διορισμό και τις προσλήψεις μας, που βάζει στη ρουλέτα των εξετάσεων την καριέρα και τις ζωές μας.
➢ Επιστρέφουμε τις εξαγγελίες ως απαράδεκτες τόσο ως προς τη διαδικασία, όσο και ως προς το περιεχόμενό τους.
➢Απαιτούμε ειλικρινή διάλογο και διαβούλευση από μηδενική βάση με εξασφαλισμένη την ισότιμη συμμετοχή του εκπαιδευτικού κλάδου με εκπροσώπους όλων των υπογραφόντων Συλλόγων, μαζί με τις αντίστοιχες Ομοσπονδίες.

Δηλώνουμε προς όλες τις κατευθύνσεις ότι μπορεί τα προαναφερθέντα να είναι
για τους κυβερνώντες ασκήσεις επί χάρτου στη διαδικασία προώθησης μιας συγκεκριμένης πολιτικής ατζέντας, για εμάς όμως είναι η ίδια μας η ζωή. Δεν μπορούμε να αφήσουμε το δημόσιο σχολείο και τις ζωές μας να γυρίσουν πίσω στην ανασφάλεια και την απαξίωση. Κυρίως, όμως, δε θα επιτρέψουμε να
αποφασίσουν για εμάς, χωρίς εμάς.
ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ
Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Δασκάλων- ΠΑ.Σ.Α.Δ.
Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας- Π.Ε.Α.Δ.
Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών- ΠΑ.Σ.Α.Ν.
Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής- Σ.Α.Τ.Ε.Α.
Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής- Σ.Α.Κ.Ε.Α.
Πανελλήνιος Σύλλογος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής-
ΠΑ.ΣΥ.Δ.Ε.Ε.Α.
Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Ειδικής Αγωγής- Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.
Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων (υπό σύσταση)- Σ.Α.Φ.
Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Μαθηματικών Ειδικής Αγωγής-
Π.Ε.Σ.Μ.Ε.Α.
Σύλλογος Εκπαιδευτικών Γεωπόνων Τ.Ε.- Π.Ε.ΕΚ.Τ.Ε.Γ.
Σύλλογος ΠΕ88.04-Διατροφής
Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικών Οικονομίας- ΠΑ.Σ.Ε.ΟΙΚ.
Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών- Π.Ε.Ε.Κ.Ε.
Σύλλογος Φυσικών Ειδικής Αγωγής- Σ.Φ.Ε.Α.
Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής- ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.
Σύλλογος Καθηγητών Αγγλικής Γενικής και Ειδικής (υπό σύσταση)

roz-panthiras-adv1
χαλβάς Γούναρης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *