Πληροφορηθήκαμε από τα τοπικά ΜΜΕ την επικείμενη επίσκεψη της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκης Κεραμέως, στην πόλη μας την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου για να εγκαινιάσει το νέο κτήριο του Ενιαίου Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου (ΕΝΕΕΓΥΛ), το οποίο μεταστεγάστηκε και λειτουργεί στο πρώην Αθλητικό Πάρκο «Καρακούσης».
Με αφορμή αυτό το γεγονός καταγγέλλουμε την υποκρισία του υπουργείου και της ίδιας της υπουργού για το σύνολο της εφαρμοζόμενης εκπαιδευτικής πολιτικής αλλά πολύ περισσότερο στον χώρο της Ειδικής Αγωγής. Πιο συγκεκριμένα, θα θέλαμε δημόσια να θέσουμε τα εξής ερωτήματα:
Τα στοιχεία που παρατίθενται στην έρευνα είναι αποκαλυπτικά και άκρως ντροπιαστικά για την υπουργό και την πολιτική της στο χώρο της ειδικής αγωγής:
1. Παράλληλη στήριξη/εγκεκριμένα τμήματα
|
|||
α/θμια |
β/θμια |
||
Πλήρης κάλυψη |
39,9% |
Πλήρης κάλυψη |
47,3% |
Μερική κάλυψη |
49,9% |
Μερική κάλυψη |
41.1% |
Καμιά κάλυψη |
8,7% |
Καμιά κάλυψη |
11.4% |
2. Τμήματα Ένταξης που δε λειτούργησαν λόγω μη στελέχωσης
|
|||
α/θμια |
β/θμια |
||
13,5% |
14.8% |
||
3. Χωρίς υποστήριξη ΕΒΠ
|
|||
α/θμια |
β/θμια |
||
8,3% |
13,8% |
||
4. Χωρίς υποστήριξη από σχολικούς νοσηλευτές
|
|||
α/θμια |
β/θμια |
||
18,3% |
40,4% |
Μετά και την ολοκλήρωση της β΄ φάσης πρόσληψης αναπληρωτών τα κενά παραμένουν, θέτοντας τα παιδιά, τα οποία έχουν ανάγκη από παράλληλη στήριξη ή φοιτούν σε τμήματα ένταξης, σε μειονεκτική θέση έναντι εκείνων που δεν έχουν την αντίστοιχη ανάγκη και καταπατώντας εν τέλει το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα στην ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα στοννομό μας, αποτελεί το Τμήμα Ένταξης του 1ου Γυμνασίου Καλαμπάκας,στο οποίο από τις 40 ώρες Φιλολόγου έχουν καλυφθεί μόνο οι 8 ώρες,ενώ παραμένουν σε εκκρεμότητα Φυσικός μειωμένου ωραρίου, όπως επίσης Ψυχολόγος και Κοινωνικός Λειτουργός. Η Υπουργός βέβαιατοποθετήθηκε δημόσια σε ραδιοφωνική εκπομπή στον Real Fm, δηλώνοντας άγνοια για τα κενά εκπαιδευτικών που εξακολουθούν να υπάρχουν στα σχολεία, με την έκφραση “Ποια κενά; Με μεγάλη μου χαρά να μου τα γνωστοποιήσετε εάν έχετε τέτοια στοιχεία”. Δεν είναι πρώτη φορά που η υπουργός είναι «αδιάβαστη»!! Γνωρίζει άραγε την πλατφόρμα ΟΠΣΥΔ του Υπουργείου της, την οποία οι τοπικές Δ/νσεις είναι υποχρεωμένες να ενημερώνουν συνεχώς με τα κενά της περιοχής τους, έτσι ώστε το Υπουργείο να έχει πλήρη εικόνα; ΗΕΛΜΕ Τρικάλων λοιπόν ενημερώνει, την «αδιάβαστη» υπουργό, για τα κενά που υφίστανται σήμερα στον νομό μας όπως αυτά καταγράφονται επίσημα στον ΟΠΣΥΔ:
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ακολουθεί συνειδητά μία πολιτική απαξίωσης του δημόσιου σχολείου και του εκπαιδευτικού. Ακολουθεί μία συνεπή πολιτική απαξίωσης των συνδικάτων της εκπαίδευσης και αρνείται τον διάλογο με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, γεγονός που επιβεβαιώνεται για μια ακόμη φορά, αφού η ΕΛΜΕ Τρικάλων ούτε στα εγκαίνια του ΕΝΕΕΓΥΛ προσκλήθηκε, αν και το σωματείο μας αγωνίστηκε για την ίδρυσή του, ούτε καν σε ενημερωτική συνάντηση για τα προβλήματα του κλάδου. Νομοθετεί αιφνιδιαστικά και καταφεύγει στη δικαιοσύνη, για να ακυρώσει αγωνιστικές κινητοποιήσεις. Είναι χαρακτηριστική η πλήρης εγκατάλειψη του σχολείου και των εκπαιδευτικών, η παντελής απουσία μέτρων για την κάλυψη του μαθησιακού και μορφωτικού κενού των μαθητών/μαθητριών μετά από τα δύο χρόνια «θεσμικής υποεκπαίδευσης» λόγω της πανδημίας, η ενίσχυση της μεταγυμνασιακής κατάρτισης και η τραγική υποβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, η ιδιωτικοποίηση της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, οι συνεχείς διοικητικές πράξεις περιστολής της παιδαγωγικής ελευθερίας μας, η επιβολή λειτουργιών αδιαφάνειας με την παύση των δημοκρατικά εκλεγμένων εκπροσώπων μας από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια και η εμμονή στις ηλεκτρονικές εκλογές, οι μισθοί – επιδόματα που αμαυρώνουν την ίδια την αξιοπρέπειά μας και κυρίως τον μορφωτικό ρόλο του σχολείου, η πλήρης αδιαφορία για τα πολλαπλά εργασιακά προβλήματα του κλάδου μας. Η συνολική αντιεκπαιδευτική και αντιμεταρρυθμιστική πολιτική του Υπουργείου Παιδείας οδηγεί τη δημόσια παιδεία σε απαξίωση.
Μισθολογικά η υποβάθμιση του κλάδου μας εντείνεται από την ακρίβεια και την άνοδο του πληθωρισμού που για τον μήνα Σεπτέμβριο αγγίζει το 12% ( Ελληνική Στατιστική Αρχή). Μέσα σε αυτές τις συνθήκες, οι εκπαιδευτικοί αγωνιζόμαστε να βάλουμε τέλος στη στοχοποίηση τη δική μας και του συνόλου των εργαζομένων και να σταματήσουμε την ακραία φτωχοποίηση της κοινωνίας και κάθε αυταρχική πολιτική. Λέμε όλοι μαζί ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ και διεκδικούμε:
Ας αφήσουν λοιπόν οι αρμόδιοι τις φιέστες. Άλλη πρέπει να είναι η προτεραιότητά τους : να καλύψουν άμεσα τα εκατοντάδες κενά με εκπαιδευτικούς τόσο στη Γενική Παιδεία όσο και στην Ειδική Αγωγή.
Διεκδικούμε να ζούμε με αξιοπρέπεια από τους μισθούς μας!
Διεκδικούμε εργασιακές συνθήκες αξιοπρέπειας και δημοκρατίας!
Διεκδικούμε ένα δημόσιο, δωρεάν, ποιοτικό, συμπεριληπτικό και δημοκρατικό σχολείο για όλα τα παιδιά!
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ Τρικάλων