ΕΛΜΕΤ : Καταγγέλουμε την υποκρισία του υπουργείου και της ίδιας της υπουργού για το σύνολο της εφαρμοζόμενης εκπαιδευτικής πολιτικής αλλά πολύ περισσότερο στον χώρο της Ειδικής Αγωγής

Πληροφορηθήκαμε από τα τοπικά ΜΜΕ την επικείμενη επίσκεψη της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκης Κεραμέως, στην πόλη μας την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου για να εγκαινιάσει το νέο κτήριο του Ενιαίου Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου (ΕΝΕΕΓΥΛ), το οποίο μεταστεγάστηκε και λειτουργεί στο πρώην Αθλητικό Πάρκο «Καρακούσης».

Με αφορμή αυτό το γεγονός καταγγέλλουμε την υποκρισία του υπουργείου και της ίδιας της υπουργού για το σύνολο της εφαρμοζόμενης εκπαιδευτικής πολιτικής αλλά πολύ περισσότερο στον χώρο της Ειδικής Αγωγής. Πιο συγκεκριμένα, θα θέλαμε δημόσια να θέσουμε τα εξής ερωτήματα:

1. Γνωρίζει η υπουργός το πόρισμα που δημοσιοποίησε πρόσφατα ο ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ – THE GREEK OMBUDSMAN(https://issuu.com/efsyn/docs/_-_e9d497fcb1e785)για την Ειδική Αγωγή, σύμφωνα με το οποίο καταρρίπτονταιαπόλυτα οι ισχυρισμοί του υπουργείου Παιδείας πως η εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αποτελεί κυβερνητική προτεραιότητα;
2. Γνωρίζει η υπουργός τα ευρήματα της έρευνας που διεξήγαγε η Ανεξάρτητη Αρχή και τα οποία φανερώνουν εικόνα διάλυσης, όπως:
ανεπάρκεια πόρων και πιστώσεων για την Παράλληλη Στήριξη και τη λειτουργία των Τμημάτων Ένταξης
πολύμηνες καθυστερήσεις στην τοποθέτηση του προσωπικού,
μη-υλοποίηση αιτημάτων εξειδικευμένης υποστήριξης μαθητών/τριών από ΕΒΠ και Σχολικούς Νοσηλευτές,
έλλειψη σταθερών προσώπων αναφοράς λόγω στελέχωσης κυρίως με αναπληρωτές,
αδυναμία κάλυψης κενών σε απομακρυσμένες ή δυσπρόσιτες περιοχές.

Τα στοιχεία που παρατίθενται στην έρευνα είναι αποκαλυπτικά και άκρως ντροπιαστικά για την υπουργό και την πολιτική της στο χώρο της ειδικής αγωγής:

1. Παράλληλη στήριξη/εγκεκριμένα τμήματα

               α/θμια

β/θμια

Πλήρης κάλυψη

39,9%

  Πλήρης κάλυψη

47,3%

Μερική κάλυψη

49,9%

  Μερική κάλυψη

41.1%

Καμιά κάλυψη

8,7%

  Καμιά κάλυψη

11.4%

2. Τμήματα Ένταξης που δε λειτούργησαν λόγω μη στελέχωσης

α/θμια

β/θμια

                          13,5%

                       14.8%

3. Χωρίς υποστήριξη ΕΒΠ

α/θμια

β/θμια

                           8,3%

                       13,8%

4. Χωρίς υποστήριξη  από σχολικούς νοσηλευτές

α/θμια

β/θμια

                          18,3%

                      40,4%

Μετά και την ολοκλήρωση της β΄ φάσης πρόσληψης αναπληρωτών τα κενά παραμένουν, θέτοντας τα παιδιά, τα οποία έχουν ανάγκη από παράλληλη στήριξη ή φοιτούν σε τμήματα ένταξης, σε μειονεκτική θέση έναντι εκείνων που δεν έχουν την αντίστοιχη ανάγκη και καταπατώντας εν τέλει το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα στην ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα στοννομό μας, αποτελεί το Τμήμα Ένταξης του 1ου Γυμνασίου Καλαμπάκας,στο οποίο από τις 40 ώρες Φιλολόγου έχουν καλυφθεί μόνο οι 8 ώρες,ενώ παραμένουν σε εκκρεμότητα Φυσικός μειωμένου ωραρίου, όπως επίσης Ψυχολόγος και Κοινωνικός Λειτουργός. Η Υπουργός βέβαιατοποθετήθηκε δημόσια σε  ραδιοφωνική εκπομπή στον Real Fm, δηλώνοντας άγνοια για τα κενά εκπαιδευτικών  που εξακολουθούν να υπάρχουν  στα σχολεία, με την έκφραση “Ποια κενά; Με μεγάλη μου  χαρά να μου τα γνωστοποιήσετε εάν έχετε τέτοια στοιχεία”. Δεν είναι πρώτη φορά που η υπουργός είναι «αδιάβαστη»!!  Γνωρίζει άραγε την πλατφόρμα ΟΠΣΥΔ του Υπουργείου της, την οποία οι τοπικές Δ/νσεις είναι υποχρεωμένες να ενημερώνουν συνεχώς με τα κενά της περιοχής τους, έτσι ώστε το Υπουργείο να έχει πλήρη εικόνα; ΗΕΛΜΕ Τρικάλων λοιπόν ενημερώνει, την «αδιάβαστη» υπουργό, για τα κενά που υφίστανται σήμερα στον νομό μας όπως αυτά καταγράφονται επίσημα στον ΟΠΣΥΔ:

στη Γενική Παιδεία 2 κενά (ηλεκτρολόγου και μηχανολόγου)
στο Μουσικό Σχολείο 83 ώρες μουσικής ειδίκευσης (όργανα)
και στην Ειδική Αγωγή, 16 κενά πλήρους ωραρίου (φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί, χημικοί, κ.ά.) και 7 κενά μειωμένου ωραρίου (φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί, χημικοί, κ.ά.)
καθώς επίσης και 6 κενά ΕΕΠ και ΕΒΠ
και 1 κενό σχολικού νοσηλευτή

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ακολουθεί συνειδητά μία πολιτική απαξίωσης του δημόσιου σχολείου και του εκπαιδευτικού. Ακολουθεί μία συνεπή πολιτική απαξίωσης των συνδικάτων της εκπαίδευσης και αρνείται τον διάλογο με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, γεγονός που επιβεβαιώνεται για μια ακόμη φορά, αφού η ΕΛΜΕ Τρικάλων ούτε στα εγκαίνια του ΕΝΕΕΓΥΛ προσκλήθηκε, αν και το σωματείο μας αγωνίστηκε για την ίδρυσή του, ούτε καν σε ενημερωτική συνάντηση για τα προβλήματα του κλάδου.  Νομοθετεί αιφνιδιαστικά και καταφεύγει στη δικαιοσύνη, για να ακυρώσει αγωνιστικές κινητοποιήσεις. Είναι χαρακτηριστική η πλήρης εγκατάλειψη του σχολείου και των εκπαιδευτικών, η παντελής απουσία μέτρων για την κάλυψη του μαθησιακού και μορφωτικού κενού των μαθητών/μαθητριών μετά από τα δύο χρόνια «θεσμικής υποεκπαίδευσης» λόγω της πανδημίας, η ενίσχυση της μεταγυμνασιακής κατάρτισης και η τραγική υποβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, η ιδιωτικοποίηση της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, οι συνεχείς διοικητικές πράξεις περιστολής της παιδαγωγικής ελευθερίας μας, η επιβολή λειτουργιών αδιαφάνειας με την παύση των δημοκρατικά εκλεγμένων εκπροσώπων μας από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια και η εμμονή στις ηλεκτρονικές εκλογές, οι μισθοί – επιδόματα που αμαυρώνουν την ίδια την αξιοπρέπειά μας και κυρίως τον μορφωτικό ρόλο του σχολείου, η πλήρης αδιαφορία για τα πολλαπλά εργασιακά προβλήματα του κλάδου μας. Η συνολική αντιεκπαιδευτική και αντιμεταρρυθμιστική πολιτική του Υπουργείου Παιδείας οδηγεί τη δημόσια παιδεία σε απαξίωση.

Μισθολογικά η υποβάθμιση του κλάδου μας εντείνεται από την ακρίβεια και την άνοδο του πληθωρισμού που για τον μήνα Σεπτέμβριο αγγίζει το 12% ( Ελληνική Στατιστική Αρχή). Μέσα σε αυτές τις συνθήκες, οι εκπαιδευτικοί αγωνιζόμαστε να βάλουμε τέλος στη στοχοποίηση τη δική μας και του συνόλου των εργαζομένων και να σταματήσουμε την ακραία φτωχοποίηση της κοινωνίας και κάθε αυταρχική πολιτική. Λέμε όλοι μαζί ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ και διεκδικούμε:

Οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών. Μισθολογικό ξεπάγωμα της διετίας 2016-17. Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού. Ενίσχυση των νέων συναδέλφων. Κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης.
Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας. Καμία μείωση των κύριων και επικουρικών συντάξεων.
Μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των πραγματικών κενών με βάση και τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος (μείωση αριθμού μαθητών, όρια συνταξιοδότησης, επαναφορά διδακτικού ωραρίου στο προ του 2013 επίπεδο, επαναφορά της μείωσης ωραρίου των Υπευθύνων εργαστηρίων κλπ) και πλήρη κάλυψη όλων των τρεχουσών αναγκών.
Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους/ες! Δουλειά με πλήρη εργασιακά – ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα. Εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων αναπληρωτών/τριών. Κατάργηση όλων των νέων μορφών ελαστικής εργασίας, όχι στις τρίμηνες συμβάσεις! Όχι στην καταστρατήγηση του ωραρίου με εργασία εκτός σχολικού ωραρίου (επιμορφώσεις, συνεδριάσεις, εκπαιδευτικοί όμιλοι κλπ).
Κατάργηση της υποχρεωτικής παραμονής των νεοδιόριστων επί διετία στον τόπο διορισμού τους.
Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων Κεραμέως (4692/20, 4823/21, 4763/20, 4713/20).
Κατάργηση του νόμου Χατζηδάκη (4808/21), που περιστέλλει τα εργασιακά και συνδικαλιστικά μας δικαιώματα.
Όχι στις ιδιωτικοποιήσεις δημόσιων οργανισμών και φορέων.
Να μην εφαρμοστεί η ΕΒΕ και το νέο πλαίσιο εισαγωγής στην Γ/θμιαΕκπαίδευση στο σύνολό του (ν.4777/21). Άμεση κάλυψη όλων των κενών θέσεων των Πανεπιστημίων και αύξηση των εισακτέων.
Να μην εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων και η ελληνική «PISA».
Ανοικτά και ασφαλή σχολεία, με 15 μαθητές/τριες κατ’ ανώτατο όριο στο τμήμα, λόγω της πανδημίας, μαζικά δωρεάν επαναλαμβανόμενα τεστ με ευθύνη του ΕΟΔΥ για όλους/ες, προσλήψεις προσωπικού στην καθαριότητα. Εξασφάλιση απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού και σχολικών αιθουσών για τη λειτουργία τμημάτων με μειωμένο αριθμό μαθητών. Περιορισμός των μετακινήσεων των εκπαιδευτικών σε διαφορετικά σχολεία.

Ας αφήσουν λοιπόν οι αρμόδιοι τις φιέστες.  Άλλη πρέπει να είναι η προτεραιότητά τους : να καλύψουν άμεσα τα εκατοντάδες κενά με εκπαιδευτικούς τόσο στη Γενική Παιδεία όσο και στην Ειδική Αγωγή.

Διεκδικούμε να ζούμε με αξιοπρέπεια από τους μισθούς μας!

Διεκδικούμε εργασιακές συνθήκες αξιοπρέπειας και δημοκρατίας!

Διεκδικούμε ένα δημόσιο, δωρεάν, ποιοτικό, συμπεριληπτικό και δημοκρατικό σχολείο για όλα τα παιδιά!

Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ Τρικάλων

roz-panthiras-adv1
χαλβάς Γούναρης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *