Εκπαιδεύοντας το Μέλλον στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Τρικάλων

Ο Καθηγητής Μάριος Παπαευσταθίου Που Αναδεικνύει την Εκπαιδευτική Ποιότητα και Προάγει τη Ρομποτική STEΜ στην Εκπαίδευση” (Μαθήματα Καινοτομιάς-Τεχνητής Νοημοσύνης και Ρομποτικής στο Νηπιαγωγείο Ριζαριού Τρικάλων)

Ο Καθηγητής Οικονομίας και Νέων Τεχνολογιών Μάριος Παπαευσταθίου μετά από πρόσκληση της Διακεκριμένης Διευθύντριας Άννας Μαγκιώζηπραγματοποίησε μια επίσκεψη στο Νηπιαγωγείο Ριζαρίου Τρικάλων, το οποίο ξεχωρίζει για την πρωτοποριακή του προσέγγιση στη ρομποτική και την καινοτομία στο πλαίσιο της εκπαίδευσης των παιδιών. Μέσω της υιοθέτησης προηγμένων τεχνολογιών και προγραμμάτων, το νηπιαγωγείο διευκολύνει την εκπαίδευση των παιδιών σε θέματα ρομποτικής και καινοτομίας.

Η επίσκεψή του Καθηγητή αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για τους μικρούς μαθητές να εξερευνήσουν τον κόσμο της επιστήμης και της τεχνολογίας από πρώτο χέρι .Ο Κύριος Μάριος Παπαευσταθίου παρουσίασε μια διαδραστική ομιλία προσαρμοσμένη στη νηπιαγωγικήηλικία, εισάγοντας τα παιδιά σε έννοιες όπως η τεχνητή νοημοσύνη και οι νέες τεχνολογίες μέσα από παιγνίδια και δραστηριότητες. Οι μικροί επιστήμονες είχαν την ευκαιρία να ερευνήσουν διάφορα εργαλεία και πρωτότυπα που χρησιμοποιούνται στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς επίσης και να παίξουν ρόλοι μέσα σε προσομοιώσεις πραγματικών καταστάσεων.

Με μεγάλο ενθουσιασμό και περιέργεια, τα παιδιά έθεσαν ερωτήσεις στον Kύριο Παπαευσταθίου, σχετικά με τη λειτουργία της τεχνητής νοημοσύνης και τη χρήση νέων τεχνολογιών στην καθημερινή ζωή, είχαν την ευκαιρία να μοιραστούν τις ιδέες τους και να εκφράσουν τις απόψεις τους σχετικά με τα θέματα που συζητήθηκαν και ο Καθηγητής Οικονομίας και Νέων Τεχνολογιών προσέφερε κατανοητές απαντήσεις και ενθάρρυνε την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των παιδιών, προάγοντας έτσι την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της ικανότητας να εκφράζουν τις ιδέες τους. Ο διάλογος που ακολούθησε με τα παιδιά ήταν ενδιαφέρον και εκπαιδευτικός, καθώς βασίστηκε στην αλληλεπίδραση και την ενεργό συμμετοχή τους.

Ο Κύριος Μάριος Παπαευσταθίου παρουσίασε στους εκπαιδευτικούς του νηπιαγωγείου τη χρήση νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία, συμπεριλαμβανομένων των εκπαιδευτικών εφαρμογών για τα παιδιά. Αυτές περιλάμβαναν εκπαιδευτικά παιχνίδια που προωθούν τη λογική σκέψη και τον προγραμματισμό. Με έμφαση στο πρόγραμμα STEM, εισήγαγε δραστηριότητες που προωθούν την εξέλιξη της επιστημονικής και μηχανικής σκέψης των παιδιών. Αυτό περιλάμβανε πειράματα με φυσικές επιστήμες και μαθηματικά παιχνίδια που ενισχύουν τον αριθμητικό και γεωμετρικό τους λογισμό.

Στην Διάλεξη που ακολούθησε, Ο Κύριος Παπαευσταθίου ανέφερε ότι η ρομποτική στο νηπιαγωγείο είναι μια εκπαιδευτική προσέγγιση που χρησιμοποιεί ρομπότ και προγραμματιζόμενα παιχνίδια για να εισάγει τα παιδιά σε βασικές έννοιες της τεχνολογίας και της προγραμματισμένης λογικής. Αυτή η προσέγγιση βοηθάει τα παιδιά να αναπτύξουν δεξιότητες όπως ο συντονισμός, η προσαρμοστικότητα, η ανάπτυξη προβληματισμού και η συνεργατική εργασία.Τόνισε ότι ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και την αυτοπεποίθηση των παιδιών, ενώ τους παρέχει τη δυνατότητα να ανακαλύπτουν τις δυνατότητες της τεχνολογίας μέσα από διασκεδαστικές και διαδραστικές δραστηριότητες. Επιπλέον, βοηθάει στην ετοιμότητα των παιδιών για την τεχνολογική εποχή που ζούμε, προετοιμάζοντάς τα για τις μελλοντικές εκπαιδευτικές και επαγγελματικές τους προκλήσεις.

Παράλληλα στο νηπιαγωγείο, η ρομποτική συνήθως είναι σχεδιασμένη με τρόπο που να είναι κατανοητή και προσιτή στα παιδιά μικρής ηλικίας. Χρησιμοποιούνται παιχνίδια με ρομπότ που μπορούν να προγραμματιστούν με απλές εντολές, ώστε τα παιδιά να μπορούν να τα κατανοήσουν και να τα χειριστούν με ευκολία. Τα παιδιά μαθαίνουν να δημιουργούν ακολουθίες ενεργειών για τα ρομπότ, να αναγνωρίζουν προβλήματα και να αναζητούν λύσεις, καθώς και να εργάζονται σε ομάδες για να επιλύσουν προβλήματα.