Ήρθαν στην Ελλάδα τα αυτόματα ταμεία: Τέλος οι ταμίες στα σούπερ μάρκετ, αντικατάσταση εργαζομένων από μηχανές

Τα Lidl προχωρούν στην τοποθέτηση ταμείων αυτοεξυπηρέτησης, έχοντας ως στόχο, το 2026 να έχουν τοποθετηθεί σε όλα τα σούπερ μάρκετ της χώρας.

Ειδικότερα, η διοίκηση της εταιρείας ξεκίνησε, σε πιλοτικό επίπεδο και στην Ελλάδα, τα ταμεία self checkout, που στόχο έχουν να υποκαταστήσουν πλήρως τους ταμίες, την επόμενη διετία.

Σύμφωνα με το flash.gr, από τον περασμένο Ιανουάριο, η γερμανική αλυσίδα, η οποία φέτος συμπληρώνει 25 χρόνια στην Ελλάδα, θα πειραματιστεί πρώτα σε ένα αριθμό καταστημάτων και στην συνέχεια, αν το «πείραμα» στεφθεί από επιτυχία, θα το επεκτείνουν στο σύνολο των σούπερ μάρκετ της αλυσίδας.

Όπως υπογραμμίστηκε στην ομιλία του, στην εκδήλωση για τον εορτασμό των 25 χρόνων της Lidl Hellas, ο πρόεδρος διοίκησης Martin Brandenburger, ήδη το πρώτο κατάστημα όπου έχουν τοποθετηθεί ταμεία αυτοεξυπηρέτησης είναι στην Σίνδο, στην Θεσσαλονίκη, ενώ μέχρι το τέλος του καλοκαιριού, θα λειτουργεί και το πρώτο στην Αθήνα.

Με βάση τον σχεδιασμό της διοίκησης, στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2026 όλα τα σούπερ μάρκετ της αλυσίδας – σήμερα αριθμεί 230 – να έχουν μετατραπεί σε καταστήματα αποκλειστικά self checkout.

Η Ελλάδα είναι μία από τις πρώτες χώρες όπου πραγματοποιείται η μετάβαση στο εν λόγω μοντέλο, με στόχο την ταχύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών και την αξιοποίηση του προσωπικού των ταμείων σε άλλα πόστα μέσα στο σούπερ μάρκετ.

Τι προσφέρει αυτή η Αλλαγή;

Ταχύτητα και Αποτελεσματικότητα: Οι ουρές στα ταμεία μπορούν να μειωθούν δραστικά, καθώς οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να ολοκληρώνουν τις αγορές τους γρήγορα και εύκολα.

Εξοικονόμηση Κόστους: Με την μείωση των αναγκών για προσωπικό στα ταμεία, η εταιρεία μπορεί να επενδύσει σε άλλους τομείς, όπως η βελτίωση των υπηρεσιών και η αναβάθμιση των προϊόντων.

Ευκολία και Άνεση: Οι πελάτες απολαμβάνουν μεγαλύτερη ευελιξία και έλεγχο κατά τη διαδικασία της πληρωμής, κάτι που αυξάνει την ικανοποίηση και τη συνολική εμπειρία αγορών.

Ασφάλεια και Υγιεινή: Ιδιαίτερα σε περιόδους όπως η πανδημία, η επαφή με λιγότερους ανθρώπους και αντικείμενα προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια και υγιεινή.

Πώς θα λειτουργούν τα ταμεία αυτοεξυπηρέτησης στα Lidl

Όσον αφορά την Ελλάδα, εξετάζεται το μοντέλο όπου θα λειτουργούν αποκλειστικά ταμεία self checkout, με το προσωπικό να έχει εποπτικό και υποστηρικτικό ρόλο μέχρι να υπάρξει πλήρης εξοικείωση με την διαδικασία.

Πέρα από τα υπόλοιπα προϊόντα που θα σκανάρουν μόνοι τους στα ταμεία, οι πελάτες της Lidl θα καλούνται, ακολουθώντας απλές οδηγίες από σχετικούς πίνακες, πριν φτάσουν στο ταμείο, να τοποθετούν οι ίδιοι τα αυτοκόλλητα με τα barcode σε μη τυποποιημένα προϊόντα, όπως είναι αυτά στις «ζεστές γωνιές» (αρτοποιείο) ή στην μαναβική.

Το σύνολο των ταμείων αυτοεξυπηρέτησης θα δέχονται αποκλειστικά ηλεκτρονικές πληρωμές και σε κάθε κατάστημα – σύμφωνα με την πρακτική που δοκιμάζεται στο εξωτερικό – θα υπάρχει και ένα «υβριδικό» ταμείο, όπου ο πελάτης που θα πραγματοποιεί το self scanning θα μπορεί να πληρώνει στον υπάλληλο της εταιρείας με μετρητά. Για την διαδικασία δεν είναι απαραίτητη χρήση της κάρτας πιστότητας «LidlPlus».

Οι πελάτες μπορούν να χρησιμοποιούν τα ταμεία αυτοεξυπηρέτησης με απλά βήματα:

Σάρωση Προϊόντων: Κάθε προϊόν σαρώνεται μέσω του σαρωτή κωδικών.

Έλεγχος και Επιβεβαίωση: Η οθόνη αφής δείχνει τα προϊόντα και τις τιμές τους για έλεγχο.

Πληρωμή: Επιλογή μεθόδου πληρωμής (κάρτα, μετρητά, κ.ά.) και ολοκλήρωση της συναλλαγής.

Απόδειξη: Εκτύπωση απόδειξης και έξοδος από το κατάστημα.

Ορισμένοι πελάτες, ιδιαίτερα οι μεγαλύτερης ηλικίας, ίσως δυσκολεύονται να προσαρμοστούν στο νέο σύστημα, αλλά με τη βοήθεια των υπαλλήλων, θα προσαρμοστούν, ενώ άλλοι μπορεί να ανησυχούν για την απώλεια των θέσεων εργασίας που επιφέρουν αυτές οι αλλαγές.

Μία άλλη αλλαγή που θα γίνει μέσα στο καλοκαίρι, είναι η κατάργηση των έγχαρτων αποδείξεων για τους πελάτες που είναι κάτοχοι της κάρτας Lidl Plus, οι οποίοι θα λαμβάνουν αποκλειστικά ηλεκτρονικά την απόδειξη των αγορών τους στην εφαρμογή της Lidl, στο πλαίσιο της πολιτικής της αλυσίδας για την μείωση της κατανάλωσης χαρτιού.

Στο πλαίσιο αυτό, έχει μειωθεί σημαντικά και ο αριθμός των αντιτύπων των φυλλαδίων που τυπώνει η αλυσίδα.

πηγή enimerotiko.gr

roz-panthiras-adv1
χαλβάς Γούναρης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *