Έρχεται το φθηνό ηλεκτρικό των 8.000 ευρώ με αυτονομία 300 χλμ.

Με νέας τεχνολογίας μπαταρίες ιόντων νατρίου και κατασκευή στην Κίνα το επόμενο μικρό ηλεκτρικό της BYD έρχεται για να κάνει την ηλεκτροκίνηση πιο προσιτή στο ευρύ κοινό.

Οι μπαταρίες, η τεχνολογία και οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή αποτελούν ένα μεγάλο μέρος του κόστους ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, με τους κατασκευαστές να εξελίσσουν νέες λύσεις ώστε να κάνουν τα ηλεκτρικά πιο προσιτά στο ευρύ κοινό.

Παράλληλα με τις μπαταρίες λιθίου, η κινέζικη BYDείναι από τους μεγάλους κατασκευαστές ηλεκτρικών που θέλει να φέρει πρώτη στην αγορά τις μπαταρίες ιόντων νατρίου (Na-ion).

 

Οι εν λόγω μπαταρίες, αν και έχουν μικρότερη ενεργειακή χωρητικότητα από τις λιθίου, είναι σημαντικά πιο φθηνές στην κατασκευή τους (σ.σ. όταν δημιουργηθούν οι απαραίτητες οικονομίες κλίμακας), ενώ η κατασκευή τους έχει και σημαντικά μικρότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Θεωρητικά οι μπαταρίες νατρίου αποτελούν μια λύση ιδανική για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που δεν έχουν μεγάλες απαιτήσεις σε αυτονομία, από τη στιγμή που κινούνται κυρίως στο αστικό περιβάλλον.

Η BYD βρίσκεται κοντά στην ολοκλήρωση των δοκιμών των μπαταριών νατρίου που εξελίσσει και έχει σκοπό να τις βάλει σε μαζική παραγωγή στο δεύτερο μισό του 2023, σύμφωνα και με επίσημες πληροφορίες που διέρρευσαν πρόσφατα στο Διαδίκτυο. Όπως δείχνουν όλα, το πρώτο μοντέλο παγκοσμίως που θα φέρει αυτές τις μπαταρίες θα είναι το επερχόμενο ηλεκτρικό Seagull.

Το BYD Seagull βρίσκεται επίσης στα τελευταία στάδια της εξέλιξής του με στόχο να είναι εμπορικά διαθέσιμο την επόμενη χρονιά. Πρόκειται για ένα πραγματικό αυτοκίνητο πόλης με μήκος που δεν ξεπερνά τα 3,6 μέτρα αλλά καμπίνα που μπορεί να μεταφέρει έως και πέντε άτομα.

Σύμφωνα με πληροφορίες από κινέζικα μέσα ενημέρωσης η βασική έκδοση του Seagull θα είναι και εκείνη που θα εφοδιάζεται με τις νέας τεχνολογίας μπαταρίες με την τιμή του να ξεκινά στην Κίνα οριακά πάνω από τα 8.000 ευρώ. Η μπαταρία του θα έχει ενεργειακή χωρητικότητα 30,7 kWh και θα προσφέρει αυτονομία 300 χιλιόμετρα κατά το παλιότερο πρότυπο NEDC.

Η βασική έκδοση θα κινείται από έναν ηλεκτρικό κινητήρα απόδοσης 94 ίππων, ενώ για εκείνους που χρειάζεται να καλύπτουν μεγαλύτερες αποστάσεις η BYD θα διαθέτει και ένα ισχυρότερο Seagull με ηλεκτρικό μοτέρ 174 ίππων και συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου χωρητικότητας 44,9 kWh.

Στην παραπάνω περίπτωση η αυτονομία ανεβαίνει στα 405 χιλιόμετρα, αντίστοιχα όμως ανεβαίνει και η τιμή, περίπου στα 13.500 ευρώ, με το Seagull να παραμένει ένα πολύ προσιτό μοντέλομε κόστος όχι πολύ μεγαλύτερο από ένα αντίστοιχο συμβατικό μοντέλο πόλης. Με την BYD να θέλει να επεκτείνει τις εξαγωγές της στην Ευρώπη, μένει να δούμε πότε θα κάνει το νέο ηλεκτρικό μοντέλο των Κινέζων το επίσημο ντεμπούτο του και αν φυσικά υπάρχουν σχέδια για «απόβαση» στη Γηραιά Ήπειρο.

Πηγή https://www.carandmotor.gr/nea/erhetai-fthino-ilektriko-ton-8000-eyro

roz-panthiras-adv1
χαλβάς Γούναρης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *