Πολυκυστικές Ωοθήκες και Διατροφή της Μαρίας Ραφαέλας Σιούτα

Το σύνδρομο των πολυκυστικών ωοθηκών
(Pcos) το συναντώ καθημερινά στο γραφείο, αποτελεί ένα μείζον θέμα ως προς των γυναικείο πληθυσμό καθώς απαντάται στο 5-10% των γυναικών αναπαραγωγικής ηλικίας με συχνότητα εμφάνισης μέχρι 28% σε υπέρβαρες ή παχύσαρκος γυναίκες.
▫️
👩🏽‍⚕️Κλινικά χαρακτηριστικά τους συνδρόμου αποτελούν:
✔️Η αντίσταση στην ινσουλίνη.
✔️Η περίσσεια των ανδρογόνων.
✔️Υπογονιμότητα, δυσλειτουργία των ωοθηκών.
▫️
👩🏽‍⚕️Συμπτώματα της νόσου αποτελούν:
✔️Ακανόνιστος κύκλος περιόδου (υπογονιμότητα).
✔️Αυξημένη τριχοφυΐα αλλά κ αραίωση των μαλλιών στο κεφάλι, ακμή, λιπαρό δέρμα , πιτυρίδα.
✔️Αντίσταση στην Ινσουλίνη ➡️Διαβήτης τύπου ΙΙ
✔️Υψηλή χοληστερόλη
✔️Αύξηση Σωματικού Βάρους κ ιδιαίτερα στην περιοχή της κοιλιάς (κοιλιακή παχυσαρκία).
✔️Πιο σπάνια κατάθλιψη (λόγω υπογονιμότητας).
▫️
Πολυκυστικές Ωοθήκες & Διατροφή
📚Έρευνες έχουν συσχέτιση την αλλαγή των διατροφικών συνηθειών και την αύξηση της φυσικής δραστηριότητας με καλύτερη διαχείριση του συνδρόμου🏃🏻‍♀️🏊🏻‍♀️.
▫️
📝Γενικές συστάσεις διατροφής:

📌 Μικρά κ συχνά γεύματα
Κατά προτίμηση 4-5 ανά ημέρα. Καλό θα ήταν να μην παραλείπονται τα ενδιάμεσα σνακ για καλύτερο γλυκαιμικό έλεγχο.
📌 Επιλέγουμε τα λιγότερο επεξεργασμένα τρόφιμα.
📌Επιλέγουμε σύνθετους υδατάνθρακες(προϊόντα ολικής) κ μείωση απλών σακχάρων(έτοιμα μπισκότα κ άλλα ραφιναρισμένα προϊόντα).
📌Επιλέγουμε τρόφιμα χαμηλά σε λιπαρά.
📌Αυξάνουμε την κατανάλωση φρούτων κ λαχανικών.
📌Αυξάνουμε την κατανάλωση μονοακόρεστων κ Ω-3 λιπαρών.
📌Ενυδατωνόμαστε επαρκώς.

🔗 Ο συνδυασμός που συμβάλλει θετικά στη βελτίωση όλων των συμπτωμάτων σε γυναίκες με Συνδρόμου Πολυκυστικών Ωοθηκών αποτελεί ενα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής με ταυτόχρονη αύξηση της φυσικής δραστηριότητας.

χαλβάς Γούναρης
roz-panthiras-adv1

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *