Ποιος παράγοντας συμβάλλει στον φαύλο κύκλο της πείνας. Γράφει η Μαρία Ραφαέλα Σιούτα

Μαρία Ραφαέλα Σιούτα Διατολόγος

 

Πολύ μου αρέσει να σας μιλάω για «φαύλους κύκλους» που πάντα βρίσκουμε την αρχή κ το τέλος! 🤩
Πάμε να δούμε ένα παράγοντα που συμβάλει στον φαύλο κύκλο της πείνας…



Πάρα πολύ συχνά έχω έρθει αντιμέτωπη στην ερώτηση «Γιατί πεινάω συνέχεια, ενώ τρέφομαι υγιεινά κ τρώω ανά τακτά χρονικά διαστήματα ;🤔»
-Δεν αμφιβάλλω καθόλου ότι προσπαθείς να τροφοδοτείς τον οργανισμό σου με μικρά κ συχνά γεύματα κ πολλές φορές κ με θρεπτικές τροφές …
Αλλά… ! (Πάντα υπάρχει ένα αλλά τελικά 🤪)..
💡Κατ’ αρχάς αν η διατροφή σου μοιάζει περίπου με το σκίτσο που βλέπεις, τότε είναι πολύ εύκολο να απαντήσουμε στην ερώτηση :
Μα γιατί κάτι λείπει…. Παρατήρησες τι λείπει ; 🙃 Και αποτελεί τον δείκτη κορεσμού ;
👩🏻‍🏫
1️⃣ Η πρωτεΐνη !! 😉
2️⃣ Τα λιπαρά (καλά λιπαρά: ω λιπαρά , μονοακόρεστα-πολυακόρεστα) 😉
👩🏻‍🏫
🤔Και γιατί συμβαίνει αυτό ;
💡Τα τρόφιμα που βλέπεις παραπάνω παρόλο που θεωρούνται θρεπτικά αποτελούνται (τα περισσότερα) από υψηλό γλυκαιμικό δείκτη και σκέτους υδατάνθρακες. Τι εννοώ «σκέτους»; ➡️ Χωρις να συνδυάζονται δηλαδή με μια πηγή πρωτεΐνης.(εκτός από το γάλα με τα δημητριακά που βλέπεις, αλλά προφανώς κ είναι ελάχιστη η ποσότητα πρωτεΐνης ώστε να σου καλύψει τις ανάγκες σου).
➡️ Χωρίς να συνδυάζονται με μια πηγή καλών λιπαρών (πχ ξηρούς καρπούς ή αλλειμα ξηρών καρπών)
⤵️
Με αποτέλεσμα την απότομη κ μη ομαλή αύξηση του σακχάρου αίματος 🩸κ την υπέρ έκκριση ινσουλίνης, ώστε να εξομαλυνθούν τα επίπεδα σακχάρου κ πάλι σε φυσιολογικά επίπεδα 📈⤵️
όλη αυτή η διαδικασία γίνεται με αρκετά γρήγορους ρυθμού κ αποτέλεσμα έχει την πείνα … Έτσι ξανά τρώμε κάτι (αν είναι ωστόσο ξανά σκέτος υδατάνθρακας ) επαναλαμβάνεται αυτή η διαδικασία που την εξηγήσαμε με όσο πιο απλά λόγια, ώστε να την καταλάβουμε όλοι 😉🙏.

🔔Προσπάθησε να συνδυάζεις στα κύρια γεύματα σου τουλάχιστον την γνωστή #3αδα μας ➡️
1 πηγή Πρωτεΐνης + 1 πηγή Υδατάνθρακα + κάτι φρέσκο πχ λαχανικό ή φρούτο 🫐.
Και στα ενδιάμεσα την #2αδα μας ➡️
Πχ
💭φρούτο με ξηρούς καρπούς
💭Smoothies με γάλα κ άλλειμα ξηρών καρπών.
💭Γιαούρτι με μπισκότο ολικής χωρίς ζάχαρη κ ξηρούς καρπούς.
💭Κριτσίνια ολικής με τυρί, κλπ.

Με αυτό τον τρόπο συμβάλεις στην ομαλή αύξηση του σακχάρου κ στο κορεσμό😉🤗.

χαλβάς Γούναρης
roz-panthiras-adv1

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *