Ξέρεις τι είναι η σεροτονίνη και πως δημιουργείται στον οργανισμό μέσω της διατροφής ? της Μαρίας Ραφαέλας Σιούτα.

Μαρία Ραφαέλα Σιούτα Διατολόγος

Εσύ ξέρεις τι είναι η #σεροτονίνη 🧬κ πως δημιουργείται στον οργανισμό μέσω της διατροφής ?
Με πολύ – πολύ λίγα λόγια ➡️
•Η #σεροτονίνη λοιπόν είναι ένας νευροδιαβιβαστής κ άμεσα συσχετισμένη με την διατροφή μας 😉

•Όταν εξασφαλίζουμε στον οργανισμό μας επαρκή επίπεδα σεροτονίνης⬆️(και κατ’ επέκταση μελατονίνης για ήρεμο κ ευχάριστο ύπνο 🌜😴) προάγουμε συναισθήματα :
✔️Χαράς ,διάθεσης 🥳.
✔️Ρύθμισης κοινωνικής συμπεριφοράς👩‍👩‍👧‍👧.
✔️Όρεξης, μνήμης 🧠.
✔️Ύπνου 😴.
✔️Ρύθμιση σεξουαλικης λειτουργίας 👩‍❤️‍👨.

-Αντίθετα , με χαμηλά επίπεδα σεροτονίνης ⬇️ προάγουμε συναισθήματα:
✔️Μελαγχολίας, κατάθλιψης 😢.
✔️Διατροφικές διαταραχές (βουλιμία – ανορεξία) 🤮.
✔️Διαταραχή σωματικού βάρους😲.
✔️Ιδιοψυχαναγκαστικες συμπεριφορές🥴.
✔️ αίσθημα ανικανοποίητου😑.
✔️ Διαταραχές ύπνου😴.
•Μέσω της διατροφής λοιπόν η #σεροτονίνη παράγεται με την κατανάλωση 3 γευμάτων εντός ημέρας αποτελούμενων από την βασική #τριάδα σύνθεσης σεροτονίνης :. .
➡️ 1 πηγή ζωικής πρωτεΐνης🍗 η οποία θα μας δώσει , σιδηρο , ψευδάργυρο, βιταμίνες Β1+ Β2 και ασβέστιο 🥛τα οποία θα μετατραπούν από τα οξέα του στομάχου στο απαραίτητο αμινοξύ Τρυπτοφάνη
➕1 πηγή αμύλου 🥖η οποία θα μας δώσει φιλικό οξύ και βιταμίνη Β3
➕1 πηγή φρέσκου 🥒🍊 , απαραίτητο να μας δώσει την βιταμίνη C.
➡️Έτσι ολοκληρώνεται κ 3αδα μας🥳🙂.
Εν ολίγης με βάση των παραπάνω συνδυασμό τροφίμων η #Τρυπτοφάνη μετατρέπεται τελικά σε 5-Υδροξυ-Τρυπτοφάνη κ είναι πλέον έτοιμη να μετατραπεί σε #σεροτονίνη μέσα στον εγκέφαλο 🧠
• Ας μην ξεχάσουμε κ την φυσική δραστηριότητα 🏃🏻‍♂️🧘🏻‍♀️που είναι κ αυτή απ’ τους σημαντικούς παράγοντες σύνθεσης σεροτονίνης

χαλβάς Γούναρης
roz-panthiras-adv1

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *