Γράφει η Χριστοπούλου Αθηνά, Μουσικοπαιδαγωγος (Kodaly music pedagogy/choir conductor).
Μουσικές Επιλογές
Θάλασσα Σπανουδάκης
https://www.youtube.com/watch?v=vkQbumKrUbw
Ήχος θάλασσας
https://www.youtube.com/watch?v=wUq0jihBl3k
Ήχος Αέρα
https://www.youtube.com/watch?v=QBw0fqQloVU&t=348s
Διαμορφώνουμε τον χώρο,έτσι ώστε να υπάρχουν παντού αντικείμενα βυθού-θάλασσας.
Με την υπόκρουση ήρεμης, χαλαρής μουσικής, (Θάλασσα Σπανουδάκης) συζητάμε για τα αντικείμενα αυτά.
Απλώνουμε στο πάτωμα, ένα μεγάλο μπλε πανί. Τα παιδιά κινούνται με αργό ρυθμό γύρω του. Κάθε φορά που η μουσική σταματά, ακουμπούν το πανί με διάφορους τρόπους: με τις παλάμες με το πόδι, στο κεφάλι, στην πλάτη με τον αγκώνα τους κ.ο.κ. Στην συνέχεια ακούγεται ήχος θάλασσας. Με κινήσεις παντομίμας κάνουν πως κολυμπάνε,σαν ψάρια.
Όπως καβούρια, δελφίνια, χταπόδια, κ.α.
Ύστερα ξαπλώνουν πάνω στο μπλε πανί και προσποιούνται πως κοιμούνται.
Ο ήχος σταματά, ξυπνούν και φαντάζονται πως βρίσκονται σε ένα καράβι.
Τώρα ακούγεται ήχος αέρα. Τα παιδιά σηκώνονται όρθια και κουνούν το πανί, πάνω κάτω.
Ο ήχος του αέρα σταματά, κάθονται σε κύκλο και μοιράζονται τα αντικείμενα του βυθού-θάλασσας που αναφέραμε στην αρχή, ώστε να κρατήσουν ένα ενθύμιο!
Χριστοπούλου Αθηνά
https://www.facebook.com/kentroekpaideutikwnereunwn
Ειδικός Μουσικοπαιδαγωγός