Μουσικοκινητική Δραστηριότητα Ηχόχρωμα-Μαθαίνω τα κρουστά όργανα της τάξης (Orff instruments)

Γράφει η Χριστοπούλου Αθηνά

Μουσικοπαιδαγωγός (Κodaly music pedagogy/choir conductor)

Μουσικοκινητική Δραστηριότητα

Ηχόχρωμα-Μαθαίνω τα κρουστά όργανα της τάξης (Orff instruments)

Υλικά-Μέσα

-Πολύχρωμα χαρτονάκια ή μαντηλάκια

-Κρουστά Όργανα όπως μαράκες, πιατίνια, ντέφι, ταμπουρίνο, ξυλάκια, κουδουνάκια κ.α.

Περιγραφή

Συζητάμε με τα παιδιά για το ηχόχρωμα.Τι μας έρχεται στο μυαλό οταν ακούμε την λέξη ηχόχρωμα?

Θα εξηγήσουμε οτι το ηχόχρωμα είναι μια ξεχωριστή ιδιότητα του ήχου.
Το ηχόχρωμα των μουσικών οργάνων εξαρτάται από το υλικό με το οποίο κατασκευάζονται τα όργανα, από τον τρόπο που παίζονται και από τον τρόπο που παράγεται ο ήχος τους. Έτσι έχουμε τη διαφορετικότητα του ήχου, δηλαδή το ηχόχρωμα.

Δείχνουμε στα παιδιά π.χ. τέσσερα μαντιλάκια διαφορετικού χρώματος, (άσπρο, κοκκινο, μπλε, πράσινο).

Ζητάμε να συνδέσουν το κάθε χρωματιστό μαντήλι με τον ήχο τεσσάρων κρουστών οργάνων. Π.χ. άσπρο για τις μαράκες, κόκκινο τα πιατίνια,μπλε το ντέφι και πράσινο τα ξυλάκια.

Βάζουμε στο πάτωμα,τόσα μαντήλια, από το κάθε χρώμα,όσα είναι και τα παιδιά.

Π.χ. αν είναι 5 παιδιά, θα βάλουμε 5 μαντηλάκια άσπρα,5 μαντηλάκια κόκκινα, κ.τ.λ.

Τώρα ήρθε η ώρα να κρυφτούμε! Τα παιδιά δεν πρέπει να βλέπουν τα μουσικά όργανα.

Αν π.χ. παίξουμε πιατίνια, θα πρέπει να πάρουν τα κόκκινα μαντηλάκια.Αν παίξουμε ντέφι, τα μπλε. κ.τ.λ.

Όση ώρα διαρκεί ο κάθε ήχος μπορούμε να δίνουμε εντολες να πηγαίνουν π.χ. γρήγορα, αργά, με βήμα παρέλασης,γκαλοπ. κ.ο.κ

Οταν σταματήσουμε ,αφήνουν το μαντηλάκι στο πάτωμα.

Το παιχνίδι συνεχίζεται. Στην συνέχεια, τον ρόλο του εκπαιδευτικού, μπορεί να αναλάβει ένας μαθητής.

Χριστοπούλου Αθηνά

Ειδικός Μουσικοπαιδαγωγός

https://www.facebook.com/kentroekpaideutikwnereunwn

roz-panthiras-adv1
χαλβάς Γούναρης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *