*Του Γεωγράφου Ιωάννη Μπουμπουρέση
Είναι εφικτό οι δύο μεγαλύτερες πόλεις του νομού Τρικάλων να γίνουν οι πρώτες πόλεις στην Ευρώπη ταυτόχρονα διασυνδεδεμένες με αυτοκινητόδρομο, σιδηρόδρομο, ποδηλατόδρομο και περιπατητικό–πολιτιστικό μονοπάτι; Ποια τα οφέλη για τον τουρισμό, το περιβάλλον, την κοινωνική συνοχή και τη δίκαιη βιώσιμη ανάπτυξη των πολιτών και των επιχειρήσεων της περιοχής μας;
Αρχικά, θα πρέπει να τονίσουμε ότι με την ολοκλήρωση του Ε-65 οι λωρίδες κυκλοφορίας που οδηγούν στις δύο πόλεις είναι τουλάχιστον 5 από κάθε κατεύθυνση, συμπεριλαμβανομένων των παράδρομων και των παρακάμψεων μέσα από τα χωριά που βρίσκονται ενδιάμεσα της διαδρομής. Επομένως, υπάρχει πλέον έδαφος για την αξιοποίηση μέρους του αριστερού παράδρομου -με κατεύθυνση προς Καλαμπάκα- για τη δημιουργία ποδηλατόδρομου,στεγασμένου με φωτοβολταϊκά, μήκους τουλάχιστον 13χλμ., παράλληλα με τον επαρχιακό δρόμο. Προσδοκώμενα οφέλη:
Τώρα, η δημιουργία μονοπατιού όπου εκκινώντας μέσα από τους λόφους της πόλης των Τρικάλων, με στάσεις σε διάφορα αξιοθέατα– όπως η ιαματική πηγή Ριζώματος και το σπήλαιο Θεόπετρας– και γραφικά χωριά, θα προσεγγίζει τα Μετέωρα και την Καλαμπάκα θα συνδράμει σε μία σειρά τομέων, όπως:
ΥΓ: Η μεγάλη μείωση του πληθυσμού του νομού μας που υποδηλώνει τη φθίνουσα πορεία του, απαιτεί τη δημιουργία συγκριτικού πλεονεκτήματος. Στην παρούσα φάση, αυτό δύναται να προέλθει μονάχα από την αύξηση του επιπέδου της ποιότητας ζωής και της προσέγγισης των στόχων της βιώσιμης ανάπτυξης στην πράξη, με καινοτόμες ιδέες όπως αυτές του παρόντος άρθρου. Ιδέεςοι οποίες αγκαλιάζουν ταυτόχρονα τις ανάγκες πολλών κοινωνικών ομάδων, αξιοποιώντας δημιουργικά ανεκμετάλλευτο ή περισσευούμενο χώρο, χωρίς να δημιουργούν προβλήματα σε άλλες κοινωνικές ομάδες ή άτομα.