Εγκυμοσύνη και Διατροφή της Μαρίας Ραφαέλας Σιούτα.

Baby is loading …👶🏻
Πρίν αναφέρουμε κάποιες μικρές συμβουλές-συστάσεις πρέπει να τονίσουμε πως αυτές οι συστάσεις αφορούνε μια φυσιολογική και χωρίς παθολογικές καταστάσεις εγκυμοσύνη!όσες μανούλες αντιμετωπίζουν μια παθολογική κατάσταση θα πρέπει να απευθυνθούνε για εξατομικευμένες συστάσεις-οδηγίες στον γιατρό κ στον διατροφολόγο τους 🙂 👩🏼‍⚕️.

Πάμε λοιπόν να δούμε μερικές συστάσεις για τον γενικό πληθυσμό …

•Συχνή ερώτηση:.
Πόσο βάρος θα βάλω στην περίοδο αυτή της εγκυμοσύνης 🤔⚖️;
➡️ Μια εκτίμηση είναι ανάλογα με τον Δείκτη Μάζας του Σώματός μας (ΔΜΣ), έτσι έχουμε:
▶️<18,5 (Λιποβαρής)—>12,5-18 kg.
▶️ 18,5-24,9 (Φυσιολογικό βάρος)->11,5-16kg
▶️ 25,0-29,9 (υπέρβαρη)->7,0-11,5 kg
▶️ 30 (Παχύσαρκη) —> 5,0-9,0 kg .
🔔 Σε καμία περίπτωση δεν κάνουμε <<δίαιτα>> μόνες μας ή αυτή που έκανε η φίλη της φίλης μας ή αυτή που βρήκαμε στο διαδίκτυο ψάχνοντας «δίαιτα στην εγκυμοσύνη» 😵.

•Τώρα αν πρέπει να τρώμε σε αυτή την περίοδο για δυο η απάντηση είναι όχι ! Γενικές συστάσεις μας λένε +300 kcal στο δεύτερο κ τρίτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης από θρεπτικές τροφές🥛🍓.

•Όσον αφορά την άσκηση σε φυσιολογική εγκυμοσύνη είναι απόλυτα συμβατή και με αρκετά οφέλη , (όπως πχ η μείωση της εμφάνισης μια έντονης δυσκοιλιότητας 🚽 που είναι από τις πιο κοινές γανστρεντερολογικες ενοχλήσεις στην περίοδο της εγκυμοσύνης ..)
✔️Ως μέτρια καθημερινή φυσική δραστηριότητα , μια ήπια σωματική άσκηση σημαίνει 30 λεπτά περπάτημα εντός ημέρας αν όχι κάθε μέρα , τις περισσότερα φορές της εβδομάδας 🏃🏻‍♀️.

•Τώρα τι θα πρέπει να προσέξουμε στη διατροφή μας 🍽.
Η βάση της μεσογειακή διατροφής έχει αποδειχθεί πως παρέχει όλα τα πλεονεκτήματα ως προς τα θρεπτικά συστατικά , τις βιταμίνες , ιχνοστοιχεία και μέταλλα, ωστόσο ανά τρίμηνο υπάρχουν κ πιο συγκεκριμένες συστάσεις… με βασικό μέλημα την κάλυψη φυλικού οξέος, ασβεστίου, σιδήρου, βιταμίνης D, ιωδίου κ’ ω-λιπαρών οξέων, ωστόσο η λήψη συμπληρωμάτων διατροφής θα χρειαστεί όταν κρίνεται από τον γιατρό απαραίτητο.

📣Τι θα πρέπει να αποφεύγουμε για την πρόληψη των τροφιμογενών λοιμώξεων🦠.
Για την αποφυγή της λιστέριας θα πρέπει να αποφεύγονται τα μαλακά τυριά Ειδικά αν έχουν παρασκευαστεί από μη παστεριωμένο γάλα, (μπορούν να καταναλωθούν εάν είναι πλήρως μαγειρεμένα), αλλαντικά και πατέ, μη καλοψημένα κρέατα, ωμά όστρακα , ωμά ψάρια , καπνιστά ψάρια κ κονσερβοποιημένα ψάρια 🆘στην κατανάλωση συκωτιού,καθώς είναι αυξημένη η περιεκτικότητα τους σε βιταμίνη Α υπεύθυνη για να θέσει σε κίνδυνο την υγεία του εμβρύου.
•Όσον αφορά την κατανάλωση καφεΐνης γενικές συστάσεις δίνουν ως προς μια ασφαλή κατανάλωση τα 200 mg καφεΐνης/ημέρα που ανέρχεται σε 2 φλ ☕️συμπεριλαμβανομένων κ κάποιων αφέψημα των όπως το τσάι 🍵.
•Ως προς την πρόσληψη αλκοόλ δεν έχει γίνει απόλυτα γνωστή η ασφαλή ποσότητα κατανάλωσης ή το είδος (πχ μπίρα ή κρασί) του ποτού στην διαρκείς της εγκυμοσύνης, έτσι μια ασφαλή σύσταση που μπορεί να δοθεί είναι η αποφυγή κατανάλωσης οινοπνευματωδών ποτών🍷.
•Να αναφερθεί πως τα προϊόντα με βάση την σόγια εξαιτίας της υψηλής περιεκτικότητας σε φυτο-οιστρογόνα 🌱θα πρέπει να αποφεύγονται καθώς μπορούν να επιφέρουν αρνητικές συνέπειες στο έμβρυο.

🆘Συστήνεται η άμεση διακοπή του καπνίσματος και η αποφυγή της έκθεσης σε παθητικό κάπνισμα🚬.

•Τι ισχύει για το γνωστό τοξόπλασμα🦠;
Η τοξοπλάσμωση, η οποία οφείλεται σε ένα παράσιτο , το τοξόπλασμα, το οποίο αποβάλλεται με τα κόπρανα της γάτας 🐈 στο έδαφος επομένως η μόλυνση έρχεται όταν τα λαχανικά που θα καταναλώσουμε έχουν μολυνθεί από το χώμα στο οποίο ήταν φυτεμένα🥬🍅🥒 , επίσης μπορεί να προκληθεί από την κατανάλωση ωμού ή μη καλοψημένους κρέατος 🥩🍖 έτσι , συστήνεται : ✔️η αποφυγή κρεάτων που δεν έχουν ψηθεί – μαγειρευτεί καλά, ✔️σχολαστικό πλύσιμο φρούτων κ λαχανικών. .

Μαρία Ραφαέλα Σιούτα

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Μαρία Ραφαέλα Σιούτα Διατολόγος

χαλβάς Γούναρης
roz-panthiras-adv1

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *